بیش از 10 هزار پرس غذای گرم بین محرومان و مناطق حاشیه بجنورد توزیع شد
بيش از 10 هزار پرس غذاي گرم بين محرومان و مناطق حاشيه بجنورد توزيع شد

بیش از 10 هزار پرس غذای گرم بین محرومان و مناطق حاشیه بجنورد توزیع شد

مدير کانون فرهنگي هنري حجت بن الحسن العسکري (عج) بجنورد از طبخ و توزيع 10 هزار و 300 پرس غذاي گرم بين خانواده هاي نيازمند در مناطق حاشيه اين شهر خبر داد.
شناسه خبر : 11406 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از خراسان شمالی: «سید علی شاه آبادی»، از طبح و توزیع 10 هزار و 300 پرس غذای گرم  بین خانواده های نیازمند در مناطق حاشیه این  شهر خبر داد و گفت: این اقدام خدا پسندانه از ابتدای ایام قرنطینه و مبارزه با شیوع ویروس کرونا تا کنون توسط خیران و اهالی مسجد  انجام گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری  حجت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد در ادامه افزود:  مبلغ 64 میلیون و 500 هزار تومان  از اهالی مسجد و خیرین جمع آوری  شد که  11 وعده غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

«شاه آبادی» که خود یکی از آشپز های ماهر شهر بجنورد نیز محسوب می شود، در ادامه مطلب فوق با تشریح وعده های توزیع شده و مبلغ جمع آوری در این رابطه اعلام کرد:  ابتدا توسعه آشپزخانه مسجد مدنظر قرار گرفت  که نخستین بار همزمان با میلاد امیرالمؤمنین (علیه السلام)  یک هزار پرس غذا با 6 میلیون 500 هزار تومان مبلغ جمع آوری شده از سوی خیرین، طبخ و در مناطق حاشیه شهر بجنورد توزیع شد.

وی در ادامه این گزارش همچنین از توزیع یکهزار و 800 پرس در 3 وعده غذای گرم همزمان با میلاد امام حسین(علیه السلام) و نیز نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی  (عجل الله تعالی فرج الشریف) خبر داد و گفت: در این باره 18 میلیون تومان جمع آوری و هزینه شد.

 

وی همچنین اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان نیز 7 وعده به تعداد 6 هزار و 500 پرس غذای گرم تهیه که در مجموع مبلغ 40 میلیون ریال به همت فعالان مسجد و خیرین و بانی مردمی جمع آوری و در این باره هزینه شد.

 شاه آبادی در توضیحی تکمیلی گفت: غذای طبخ شده در محله های  حاشیه شهر بجنورد از جمله باقرخان، احمدآباد، ملکش، کلاته یاور، جوادیه، کوی صادقیه و نیز نیروگاه و خیابان حر بجنورد توزیع شد.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد در  مسجدی به همین نام در مرکز بازار و پر رفت آمد ترین  نقطه شهر بجنورد واقع است که علاوه بر آشپزخانه و تهیه غذای بیرون بر به نفع فعالیت های مسجد، دارای کتابخانه ای عمومی و پانسیون مطالعاتی ویژه بانوان نیز می باشد.

پایان/