عزای امام شهیدان در کانون‌های (فهما) خراسان شمالی؛ از اجرای سرود خیابانی تا برگزاری محافل قرآنی و تفسیر
عزاي امام شهيدان در کانون‌هاي (فهما) خراسان شمالي؛ از اجراي سرود خياباني تا برگزاري محافل قرآني و تفسير

عزای امام شهیدان در کانون‌های (فهما) خراسان شمالی؛ از اجرای سرود خیابانی تا برگزاری محافل قرآنی و تفسیر

شيرازيان، با اشاره به برنامه‌هاي مختلف فرهنگي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در ايام ارتحال امام خميني(ره) گفت: به همت کانون‌هاي فهما استان، مراسم عزاداري با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در سطح مساجد روستايي و شهري برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 11451 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) خراسان شمالی، «هاشم شیرازیان»، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی(ره) به برنامه های پیش بینی شده ویژه گرامیداشت 14 و 15 خرداد در کانون های این استان اشاره کرد و گفت: این مراسم و محافل سوگواری  به همت  فعالان کانون ها در مساجد شهری و روستایی استان برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: این مراسم سه شنبه شب با مداحی و قرائت دعای توسل پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و نیز ظهر چهارشنبه پس از اقامه نماز  ظهر و عصر و همزمان با سالروز ارتحال امام راحل برگزار می شود.

شیرازیان افزود: مراسم محوری ارتحال امام  نیز صبح روز 14 خرداد به همت خواهران و برادران ولایی و فعال در کانون فرهنگی هنری «سردار شهید حاج ابوالقاسم سلیمانی»  در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی  برگزاری محافل قرآنی و تفسیر آیات شریف آن در مساجد، اجرای خیابانی  گروه سرود  نوجوانان و دانش آموزان مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه ویلاشهر بجنورد در مرکز این شهر از اهم برنامه ها به مناسبت 14 خرداد  نام برد.

 

وی افزود: تولید محتوا با محوریت معرفی ابعاد شخصیت امامخمینی (ره) به ویژه برای نسل چهارم انقلاب  در فضای مجازی و کانال ها و گروه های مربوطه، طبخ و توزیع غذای گرم و نیز تهیه بسته های معیشتی در میان خانواده های نیازمند به همت کانون های مساجد استان انجام می گیرد.

 

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی برگرفته از مبانی آموزنده  وصیت نامه امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه های ویژه ارتحال امام نام برد و افزود: این مسابقه به صورت مجازی و به همت کانون های فرهنگی هنری شهرستان جاجرم تهیه شده که علاقمندان با مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس @sankhastnews  تا 16 خرداد می توانند سوالات مطرح شده  را پاسخ داده و ارسال کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  همچنین  اجرای قرائت روزانه طرح تلاوت نور بعد از نماز مغرب وعشاء و هدیه به روح پرفتوح  حضرت امام خمینی(ره) وشهدای 15 خرداد را در ادامه تشریح برنامه

 

شیرازیان  اجرای طرح راهکار و اطلاع رسانی  در این باره، برای مشارکت هر چه بیشتر کانون ها و ثبت فعالیت های و برنامه های خود در سامانه بچه های مسجد  را نیز به اهم فعالیت های مدنظر دراین باره افزود و مورد توجه قرار داد.