اجرای طرح ملی راهکار در خراسان شمالی/ تلاش بی وقفه کانون‌های مساجد برای مقابله با کرونا
اجراي طرح ملي راهکار در خراسان شمالي/ تلاش بي وقفه کانون‌هاي مساجد براي مقابله با کرونا

اجرای طرح ملی راهکار در خراسان شمالی/ تلاش بی وقفه کانون‌های مساجد برای مقابله با کرونا

«هاشم شيرازيان» از اجراي طرح راهکار و تلاش بي وقفه کانون هاي مساجد خراسان شمالي براي مقابله با شيوع ويروس کرونا در نقاط مختلف شهري و روستايي اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 11546 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی: «هاشم  شیرازیان»،  با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و تلاش های مواسات و همدلی فعالان مسجد و کانون های مسجد در  مقابله با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و تهیه بسته های معیشتی در ۴ مرحله پیاپی و توزیع بین خانواده های نیازمند به همت خودجوش کانون ها و خیرین از جمله فعالیت هایی است که همچنان ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه به اجرای طرح راهکار در این استان اشاره کرد و  گفت: این طرح شامل  ۱۴ برنامه عملیاتی در ۴ محور ایمان، همدلی،  کار و  ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانند برنامه های خود را در این قالب اجرا و در سایت بچه های مسجد ثبت کنند.

وی افزود: طرح مذکور را شامل دو بسته «مسجدمحور» و «خانواده‌محور» ویژه ماه مبارک رمضان متناسب با شرایط کرونایی جامعه درحال برگزاری است.

 شیرازیان در ادامه مطلب فوق توضیح داد: بسته مسجد محور شامل ۷ برنامه «مسجدمجازی»، ««فضاسازی محله»، «ارتباط مجازی »، «تکریم»، «مواسات»، «آموزش مجازی»، «بازارچه‌های مجازی» است  و بسته «خانواده‌محور» نیز ۷ بخش  «خانه‌های نورانی»، «به‌توان مهربانی»، «به وقت لبخند»، «خانه‌آت آباد»، «کمک مومنانه»، «با کتاب در خانه»، «مثل مسجد» را شامل می شود.

شیرازیان اضافه کرد: تا کنون ۱۲۲ فعالیت در قالب طرح راهکار توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است و همچنان ادامه دارد.

وی  در ادامه از میان رقم اعلام شده  فعالیت های ثبت شده سهم  کانون های شهرستان بجنورد را ۵۹ برنامه، مانه و سملقان ۳۳ برنامه،  اسفراین  ۲۳ برنامه، گرمه ۳ برنامه تاکنون  اعلام کرد.

شیرازیان در توضیحی تکمیلی گفت:  کانون ها با ثبت فعالیت های محوری خود حول طرح ملی راهکار در سامانه بچه های مسجد، ضمن کسب امتیاز عملکرد می توانند از در انتخاب کانون های برتر و برخورداری از جوایز حمایتی در این باره نیز بهره مند شوند.

پایان/