بانوان فعال کانون «معراج السعاده» کارگاه تولید و پرورش قارچ تأسیس می‌کنند
بانوان فعال کانون «معراج السعاده» کارگاه توليد و پرورش قارچ تأسيس مي‌کنند

بانوان فعال کانون «معراج السعاده» کارگاه تولید و پرورش قارچ تأسیس می‌کنند

«هاجر قادري»، از راه اندازي کارگاه توليد و پرورش قارچ به همت بانوان فعال در کانون فرهنگي و هنري معراج السعاده روستاي بزنج از توابع شهرستان اسفراين خبر داد.
شناسه خبر : 11585 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانهای (فهما) خراسان شمالی، قادری، با اعلام این خبرگفت: ابتدا صندوق اعتباری خُرد زنان روستایی در روستای بزنج  راه اندازی شد که این صندوق در سال 97 و با 25 نفر عضو فعال شد و اعضای آن ماهانه مبلغ 100 هزارتومان در صندوق سرمایه گذاری می کردند.  

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین افزود: با همفکری اعضای کانون، طرح اقتصادی تولید و پرورش قارچ کلید خورد و قرار شد مجموع اعتبار صندوق، برای اخذ وام سرمایه گذاری شود.

 

قادری با بیان اینکه با سرمایه گذاری مبلغ پنج میلیون تومان در صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه تعاون موفق به دریافت 70 میلیون تومان وام با کارمزد چهاردرصد شدیم، اظهارکرد: در ابتدای کار فضایی به مساحت 70 مترمربع را برای مدت پنج سال رهن و اجاره کردیم.

 

وی به خریداری تجهیزاتی همچون قفسه آهنی، ترازو، کولرگازی، اجاق گاز و کارتخوان اشاره کرد و گفت: پس از آماده شدن مکان پرورش قارچ که باید عایق بندی شود، کمپوست و خاک جنگلی و مواد ضدعفونی کننده خریداری می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین با بیان اینکه این کارگاه حدود یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد، افزود: در حال حاضر یک مربی از سازمان فنی و حرفه ای مشغول ارائه مباحث آموزشی به اعضای صندوق در خصوص نحوه تولید قارچ است.

 

مدیرعامل صندوق خرد زنان روستایی روستای بزنج گفت: این کارگاه به طور مستقیم برای سه نفر و به صورت غیر مستقیم برای 25 نفر اشتغالزایی می کند.