به همت کانون علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد؛ چتر خورشید طوس بر سر خراسان شمالی سایه می‌افکند
به همت کانون علامه اميني (ره) مسجد قدس بجنورد؛ چتر خورشيد طوس بر سر خراسان شمالي سايه مي‌افکند

به همت کانون علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد؛ چتر خورشید طوس بر سر خراسان شمالی سایه می‌افکند

«اصغر لنگري»، از حضور کاروان خدام رضوي و اجراي طرح زير سايه خورشيد همزمان با دهه کرامت در اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 11725 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی، « لنگری»، با اعلام این خبر گفت: خدام حرم رضوی امسال و در سیزدهمین دوره برگزاری طرح زیر سایه خورشید  همزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) و نیز حضرت امام رضا (علیه السلام) در این استان حضور می یابند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد و مسئول مردمی و افتخاری ستاد برگزار کننده سیزدهمین دوره جشن های دهه کرامت در استان خراسان شمالی که در جمع رابطان شهرستانی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی  و نیز خادمیاران جوان رابط طرح زیر سایه خورشید در خراسان شمالی سخن می گفت، افزود: خراسان شمالی از 8 تا 13 تیر ماه سال جاری میزبان پنج تن از خادمین حرم مقدس رضوی خواهد بود.

 

لنگری با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری  از شیوع ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن، برنامه دهه کرامتدر سال جاری را نسبت به سالهای گذشته متفاوت اعلام کردو گفت: سعی شده برنامه ها به تعداد کمتر اما با کیفیت بهتری اجرا شود و برگزاری جشن های عمومی در شهرستان های مختلف استان منوط  به صور مجوز از سوی شورای تأمین استان خواهد بود.

 

وی محرومیت زدایی  و رسیدگی به خانواده های نیازمند و نیز کمک به خانواده های آسیب دیده از شیوع بیماری کووید 19 و حضور در مناطق محروم و روستایی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشن های مردمی و استقبال و زیارت پرچم متبرک آستان قدس رضوی را به اهم برنامه های مدنظر در این باره افزود.

 

«محمد اکبرزاده»، مسئول  دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به برنامه های دهه کرامت خلوص  خادمیاران در برگزاری این برنامه ها مورد توجه قرار داد.

وی با عنوان اینکه در سال جدید با دوتغییر بزرگ در فعالیت های آستان قدس  مواجه بودیم، گفت: امسال با موضوع شیوع کرونا و محدودیت های پس از آن و نیز تغییر ساختار آستان قدس و تبدیل دفاتر نمایندگی به کانون خدمت رضوی در استان  و به تبع آن در شهرستان ها ساختار فعالیت ها متفاوت شد.

وی توجه به کانون های تخصصی خادمیاری و کانون های محله ای و بهرهمندی از ظرفیت های این کانون ها در برگزاری شایسته برنامه های دهه کرامت و جشن های مردمی این ایام را پر اهمیت خواند و بر آن تاکید کرد.

 

اکبرزاده در ادامه مطالب فوق  به همت مومنانه در رزمایش مواسات و همدلی و نقش  خادمیاران اشاره کرد و گفت: در این باره با همت آستان قدس و جلب کمک های خیرین توانستیم بیش از یک میلیارد تومان در قالب 7 هزار بسته معیشتی به ارزش  200 هزار تومان  را بین خانواده های نیازمند  استان توزیع کنیم.

 

وی هماهنگی بین رابطان شهرستانی و بهره مندی از ظرفیت تشکل های مردمی  استان را نیز مورد توجه قرار داد.

پایان/