به همت کانون انتظار بجنورد؛ طرح «ولایت» با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی اجرا می شود/ثبت نام تا پایان خرداد ماه
به همت کانون انتظار بجنورد؛ طرح «ولايت» با هدف آموزش مباني انديشه اسلامي اجرا مي شود/ثبت نام تا پايان خرداد ماه

به همت کانون انتظار بجنورد؛ طرح «ولایت» با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی اجرا می شود/ثبت نام تا پایان خرداد ماه

«امين درتومي» از اجراي طرح «ولايت» در قالب آموزش مباني انديشه اسلامي ويژه فعالان فرهنگي خبر داد.
شناسه خبر : 11754 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی؛

«درتومی»، به برگزاری دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در قالب طرح «ولایت» اشاره کرد و گفت: دوره مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) یک دوره کشوری و سراسری است که شامل 6 مبحث بنیادین بوده و به صورت مبسوط با همکاری موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) طی مدت ۴۰ روز در تهران  برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد و رابط استانی طرح ولایت در خراسان شمالی توضیح داد: این دوره در سال جاری  برای سه گروه هدف برنامه ریزی شده، فعالان فرهنگی، دانش آموزی و معلمان را سه گروه مخاطب این طرح در دوره جدید نام برد.

درتومی افزود: پیش از این و در دوره های قبل مباحث آموزشی ویژه دانشجویان برنامه ریزی و برگزار  شده بود.

 

وی  با بیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان آغاز شده و مهلت ثبت نام تا پایان خردادماه اعلام شده، افزود: علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت طرح تلاوت به آدرس https://mabaniyedin.ir  مراجعه کنند که افراد پس از ارزیابی و سنجش اولیه جهت حضور در این دوره آموزشی 40 روزه معرفی می شوند.

 

وی زمان شروع این دوره ها را از اوایل تیرماه و به میزبانی استان تهران اعلام کرد و گفت: محتوای آموزشی دوره طرح ولایت شامل درآمدی بر معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی، خداشناسی فلسفی، انسان، راه و راهنماشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست می شود.

 

درتومی در خصوص دوره ویژه فعالان فرهنگی بیان کرد: امروز جنگ باورها و عقيده هاست و جوانان نوك پيكان اين هجوم نابرابر دشمن هستند در همين راستا فعالان فرهنگي به عنوان افسران جوان جنگ نرم، بايد برای مبارزه فرهنگي به آموزش مباحث عميق فكري معرفتي بپردازند لذا اين دوره بنيان ساز، براي قشر جوان مومن انقلابي، برگزار مي شود.

 

وی محتواي اصلي آموزشي ویژه این گروه را كتب 6 گانه مباني انديشه اسلامي و برنامه هاي فرهنگي شامل درس اخلاق، مشاوره و نشست هاي تخصصي معرفی کرد و افزود: در پایان به شرکت کنندگان گواهي معتبر آموزشی اعطا خواهد شد.

 

رابط استانی طرح ولایت در خراسان شمالی در خصوص دوره ویژه دانش آموزان هم گفت: اين دوره  با هدف ارتقاء سطح معرفتي دانش آموزان و تحت اشراف علمي و آموزشي موسسه امام خميني (ره) برگزار می شود که كتب 6 گانه مباني انديشه اسلامي به همراه برنامه هاي فرهنگي شامل درس اخلاق و  مشاوره ارائه خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد با بیان اینکه معلمان مهمترين ركن آموزش كشور بوده و نقش اساسي در تربيت نسل دغدغه مند براي انقلاب اسلامي دارند، گفت: لذا این قشر بيش از اقشار ديگر جامعه نيازمند تقويت بنيه هاي فكري و اعتقادي خود هستند و در دوره ویژه این گروه علاوه بر آموزش كتب 6 گانه مباني انديشه اسلامي، برنامه هایی همچون درس اخلاق، مشاوره، مباحث تخصصي تعليم و تربيت و  نشست هاي تخصصي ارائه می شود.

 

در تومی در پایان شماره تماس  09158896811 را برای برقراری ارتباط علاقه مندان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره اعلام کرد.

پایان/