اقامه عزای پیشوای جعفری در کانون های مساجد خراسان شمالی
اقامه عزاي پيشواي جعفري در کانون هاي مساجد خراسان شمالي

اقامه عزای پیشوای جعفری در کانون های مساجد خراسان شمالی

«هاشم شيرازيان»، از برگزاري مراسم سوگواري شهادت جانسور پيشواي مذهب جعفري، حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام) در مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 12032 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی؛

شیرازیان، با تسلیت  قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت جانگداز پیشوای مذهب جعفری، حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) به برنامه های پیش بینی شده به این مناسبت  توسط کانون های استان اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت آن امام همام در مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همت و اراده کانون های این استان را در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار داد و ضمن تقدیر از فعالان کانون ها و اقدامات خودجوش به ویژه در مقابله با ویروس کرونا گفت: به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت فعالان کانون های مساجد در صدد تهیه بسته های معیشتی و ارزاق برای خانواده های نیازمند هستند.

 

وی افزود: برخی کانون ها تا به اکنون طی 5 مرحله تهیه و بسته بندی مواد غذایی داشته و در میان خانواده های نیازمند در نقاط محروم شهری و روستایی توزیع کردند.

 

شیرازیان، برگزاری نشست هاو گفتگوهای مجازی و دعوت از سخنران و مفسر قرآن در مساجد را به اهم برنامه های ویزه شهادت امام ششم افزود.

وی  همچنین اعلام کرد: طبخ و توزیع غذای گرم و  نذری در ظروف یکبار مصرف بین خانواده ها، برگزاری مراسم دعای توسل همزمان با شب شهادت رییس مذهب جعفری و اجرای طرح تلاوت نور از دیگر برنامه ها در این روز می توان نام برد.

 وی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن به صورت مجازی و برگزاری مسابقه تقلید خوانی قرآن ویژه کودکان و نوجوانان در کانون های استان خبر داد.

پایان/