طرح «سه میم » کانون های مساجد خراسان شمالی محور محرومیت زدایی فرهنگی در مانه و سملقان می شود
طرح «سه ميم » کانون هاي مساجد خراسان شمالي محور محروميت زدايي فرهنگي در مانه و سملقان مي شود

طرح «سه میم » کانون های مساجد خراسان شمالی محور محرومیت زدایی فرهنگی در مانه و سملقان می شود

هم افزايي نهاد هاي فرهنگي شهرستان مانه و سملقان با هدف غني سازي اوقات فراغت و چشم انداز محروميت زدايي فرهنگي از مناطق مختلف شهري و روستايي اين شهرستان با محوريت طرح «سه ميم » کانون هاي مساجد خراسان شمالي آغاز شد.
شناسه خبر : 12569 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی؛

نشست هم اندیشی  و هم افزایی نهادهای فرهنگی در شهرستان مانه و سلمقان با هدف محوری غنی سازی اوقات فراغت و چشم انداز محرومیت زدایی فرهنگی از این شهرستان به همت نهاد مردمی آبادانی و پیشرفت  مانه و سملقان  و با موضوع «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در شهر آشخانه برگزار شد.

«مهدی شیردل»، دبیر نهاد مردمی آبادانی و پیشرفت مانه و سملقان،  شناخت اولویت ها و برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده نهادهای مختلف را اولویت اصلی این نشست اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا با شناخت  آسیب های فرهنگی مناطق مختلف و نیز احصا ظرفیتهای و نقاط قوت نهاد ها، راهکارهایی سازنده و عملی در رفع این آسیب ها ارائه و اجرا شود.

وی پیوند مسجد، مدرسه و منزل رادر بردارنده همه موضوع های فرهنگی تربیتی به ویزه در ایام فراغت تابستان عنوان کرد و خواست تا دستگاه های حاضر در جلسه برنامه های فرهنگی و ارزشی خود را ارائه دهند تا پس از بررسی،  اجماع نظر مشترک منجر به اجرای برنامه های قدرتمند تر شود.

وی تصریح کرد: تمام هدف ما محرومیت زدایی فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان مانه و سمقان است.

شیردل در ادامه خواست تا نمایندگان حاضر در جلسه ظرف 72 ساعت طرح های خود را به دفتر  نهاد مردمی آبادانی و پیشرفت  مانه و سملقان  ارائه دهند.

«اسفندیار مکرمی»، کارشناس فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» یا به اختصار «سه میم»، آموزش و تربیت دینی دانش آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد را هدف اصلی این طرح نام برد و گفت: بیش از 10 سال است که این طرح در شهرستان های استان اجرا می شود و پیش از این نیز با استقبال خوب و نتایج سازنده ای روبه رو بوده است.

وی همچنین با عنوان اینکه مشابه این طرح در سال های اخیر نیز اجرا شده طرح مجد در آموزش و پرورش و طرح شهید بهنام محمدی را از این دست نام برد و افزود: امید داریم با هم افزاییم ظرفیت های فرهنگی بتوانیم شاهد اجرای سازنده و اثربخش طرح سه میم در نقاط مختلف باشم.

گفتنی است، در این جلسه  که علاوه بر نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان  و نیز نمایندگان نهاد های مختلف شهرستان مانه و سملقان نیز حضور داشتند و برنامه های و پیشنهاداتی ارائه کردند.

لازم به توضیح است: پس از نشست با حضور تنی چند از این مسئولان شهرستانی و استانی حاضر در جلسه پروژه «خانه عالم » در روستای اسلام آباد، پروژه ساخت کتابخانه در روستای دوستدار کتاب قلعه خان کلنگ زنی شد و نیز طرح «از کرامت تا ولایت » در  روستای عزیز آباد  از توابع مانه و سملقان به مناسبت دهه کرامت  آغاز شد.

 

پایان/