آمریکا در وجدان تاریخ، محکوم ترین رژیم ضدحقوق بشر بوده و هست
آمريکا در وجدان تاريخ، محکوم ترين رژيم ضدحقوق بشر بوده و هست

آمریکا در وجدان تاریخ، محکوم ترین رژیم ضدحقوق بشر بوده و هست

«آيت الله ابوالقاسم يعقوبي» در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير که به همت کانون امام رضا (عليه السلام) ، برگزار شد بجنورد گفت: آمريکا در وجدان تاريخ، محکوم ترين رژيم ضدحقوق بشر بوده و هست، چرا که هر چيزي که هوا و هوس و ماديات آمريکا را تأمين کند، حقوق بشر است و هر آنچه مانع آن شود، ضد حقوق بشر است.
شناسه خبر : 12574 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

«آیت الله یعقوبی» شامگاه (7 تیر) در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در محل مسجد امام رضا(ع) شهربجنورد و به همت فعالان کانون فرهنگی هنری این مسجد  برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای این روز، گفت: شهید بهشتی، کسی بود که در بین یاران امام خمینی(ره) درخشندگی ویژ ای داشت و حق حیات و خدمت از او سلب شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به بیان مطالبی در خصوص حادثه ترور هفتم تیر پرداخت و افزود: در این روز اوج کینه های دشمن و منافقان علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران نمایان شد.

 

 

وی اضافه کرد: همچنین در 12 تیر 1367 نیز با حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و شهادت 290 نفر، اوج جنایت و ضد حقوق بشر آمریکا در دنیا آشکار شد.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه ما خدا را محور تمامی کارها میدانیم، اما آمریکایی ها، انسان را محور می دانند، اظهارداشت: هر چیزی که هوا و هوس و مادیات آمریکا را تأمین کند، حقوق بشر است و هر آنچه مانع آن شود، ضد حقوق بشر است.

 

 

آیت الله یعقوبی بیان داشت: خداوند در قرآن برای بشریت، حرمت قائل است و فرهنگ دینی بر سه اصل عقلانیت، اخلاق و حقوق بنا شده است.

 

 

وی افزود: در اسلام حتی برای حیوانات نیز حقوقی وضع شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در آمریکا تنها 10 درصد از مردم از حقوق بشر برخوردارند و 90 درصد آن ها از حقوق اولیه انسانی بی بهره اند.

 

 

وی افزود: آمریکا پرونده سیاه بزرگی در نقض حقوق بشری دارد که مسائلی همچون معامله قرن، برجام، کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی پناه در کشورهای منطقه و غارت ثروت و منابع آن کشورها به نفع خود از جمله آن است.

 

 

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: آمریکا در وجدان تاریخ، محکوم ترین رژیم ضدحقوق بشر بوده و هست.

 

 

پایان