مانه و سملقانی ها از کاروان زیر سایه خورشید استقبال کردند
مانه و سملقاني ها از کاروان زير سايه خورشيد استقبال کردند

مانه و سملقانی ها از کاروان زیر سایه خورشید استقبال کردند

سومين روز از سفر کاروان زير سايه خورشيد با استقبال مردم و مسئولان شهر آشخانه در مانه و سملقان آغاز شد.
شناسه خبر : 12720 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان شمالی؛

کاروان خدام رضوی امروز و در هشتمین روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان مانه و سملقان شدند و در بدو ورود مورد استقبال فرماندار این شهر ستان به همراه امام جمعه شهر آشخانه قرار گرفتند.

«حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده»، امام جمعه شهر آشخانه در دیدار با خدام رضوی و در جمع بسیجیان فعال این شهر  به اهمیت ترویج فرهنگ رضوی  اشاره کرد و گفت:  لازم است سبک زندگی، فرهنگ و معارف  امام رضا(علیه السلام) در جامعه تبیین و ترویج شود.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب، ولایتمداری و ضرورت شناخت امام  را از آموزه های فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با بیان این حدیث، همه توحید را بیان کردند چرا که رمز رسیدن به توحید، تحقق امامت و شناخت این مهم است.

وی از حضور کاروان زیر سایه خورشید، در استان قدردانی کرد.

«محمود رضا معموري»، فرماندار مانه و سملقان نیز ضمن خیر مقدم به خادمین و تقدیر از برگزار کنندکان این برنامه  معنوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های زیارتی، دلتنگی ها را بیشتر کرد که  حضور خدام و استشمام عطر حرم رضوی کمی از این دلتنگی را کاست.

«سعید وطن دوست»، فرمانده ناحیه مانه و سملقان نیز در ادامه  از اقدامات ارزنده  فعالان آستان قدس رضوی تقدیر کرد و گفت: با مشارکت خیران و خادمیاران رضوی توانستیم 20 هزار بسته بهداشتی و 7 هزار و 500 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کنیم.

این برنامه با اهدای  نشان خدمت رضوی توسط خادمین حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به  امام جمعه و فرماندار پایان یافت و  پس از آن نیز طی دیدار های جداگانه از مدافعان سلامت و نیز از «سید حبیب سجادی» به نمایندگی از جهادگران طلبه  که در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی کرده بودند، تقدیر شد.

دیدار با خانواده معزز شهید ناصری، تقدیر از پارکبانان و نیروی خدمات شهر داری آشخانه، و نیز قدردانی از کادر درمان بیمارستان  آشخانه و توزیع نبات و نمک متبرک رضوی دیگر برنامه هایی بود که تا پیش از ظهر امروز و در سفر به شهرستان مانه و سملقان انجام  گرفت.

گفتنی است، خدام آستان رضوی  عصر امروز وارد شهرستان راز و جرگلان می شوند و در برنامه های عمومی و در میان مردم مشتاق اهل بیت (علیهم السلام) حضور می یابند.

لازم به توضیح است، تمام برنامه های انجام شده با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا شده است.

پایان/