همزمان با هفته دولت و به همت کانون معراج السعاده؛ رونق توأمان اقتصاد و فرهنگ در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین
همزمان با هفته دولت و به همت کانون معراج السعاده؛ رونق توأمان اقتصاد و فرهنگ در روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين

همزمان با هفته دولت و به همت کانون معراج السعاده؛ رونق توأمان اقتصاد و فرهنگ در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین

«هاجر قادري»، از افتتاح پروژه هاي فرهنگي و اقتصادي شامل مجتمع فرهنگي چند منظوره، کتابخانه عمومي اين روستا و نيز بهره برداري از کارگاه توليد قارچ ويژه بانوان همزمان با هفته دولت خبر داد.
شناسه خبر : 15242 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ « قادری»، با اعلام بهره برداری از پروژه های فرهنگی و اقتصادی در این روستا به مناسبت هفته دولت، از افتتاح  و بهره برداری از کتابخانه عمومی آن خبر داد.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای دوستدار کتاب بزنج از توابع اسفراین  افزود: این کتابخانه با اعتبار 350 میلیون  توسط  دکتر هادی قوامی، یکی از خیران اسفراینی ساخته و هم اکنون به بهره برداری می رسد.

 

قادری  همچنین از افتتاح مجتمع فرهنگی چد منظوره در قالب طرح درآمد زا ویژه اهالی روستای بزنج خبر داد و گفت: در این باره علاوه بر همراهی خیرین، با تلاش اهالی مسجد و مشارکت دهیاری و بنیاد برکت و توانستیم  وام 200 میلیون تومانی و 30 میلیون تومانی از این دونهاد دریافت شد.

 

قادری در  بخشی دیگر از بهره برداری کارگاه تولید قارچ  ویژه بانوان در این روستا خبر داد و گفت: این کارگاه  یکی از برنامه های  صندوق اعتباری خُرد زنان روستایی در روستای بزنج که در سال 97 و با 25 نفر عضو فعال شد که اعضای آن ماهانه مبلغ 100 هزارتومان در صندوق سرمایه گذاری می کردند، که پس همفکری با اعضای این صندوق که همگی از بانوان فعال مسجدی و عضو کانون معراج السعاده هستند طرح کارگاه مذکور پیشنهاد و تدوین و اجرایی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای بزنج در توضیح بیشتر گفت: در این باره 70 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که برای 28 تن از بانوان به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

 

قادری رونمایی از 28 عنوان کتاب  در رده سنی کودک و نوجوان با محوریت موضوع شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این کتاب ها با تلاش و گردآوری اینجانب و توسط انتشارات  «امیر حسام» اسفراین منتشر شده است.

گفتنی است، روستای دوستدار کتاب بزنج از توابع شهرستان اسفراین است که پیش از این در دو دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب  ایران، رتبه برتر و نیز برگزیده برگزیده های پنج دوره برگزاری این جشنواره را با تلاش های مستمر مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده مسجد امام حسین (علیه السلام)  این روستا کسب کرد و درخشید.