«لبیک یا حسین» نوجوانان مسجدی سوگوار شهدای کربلا در بجنورد
«لبيک يا حسين» نوجوانان مسجدي سوگوار شهداي کربلا در بجنورد

«لبیک یا حسین» نوجوانان مسجدی سوگوار شهدای کربلا در بجنورد

نوجوانان مسجدي عضو کانون هاي مساجد شهرستان بجنورد در دومين شب از عزاداري هاي ايام محرم در رثاي سالار شهيدان نوحه خواندند و بر سر و سينه زدند.
شناسه خبر : 15255 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما ) از خراسان شمالی: نوجوانان مسجدی در دومین شب از عزاداری های ایام محرم، برای شهدای کربلا مرثیه خواندند  و  مراسم سوگواری برگزار کردند.

 

مسجد صاحب الزمان (عج) یکی از مساجد میزبان نوجوانان سوگوار بود که  اعضای  گروه سرود «پیروان ولایت» کانون فرهنگی هنری این مسجد، گرمابخش محفل حسینی آن شد.

 

این نوجوانان هنرمند در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود، با حضور در جمع نمازگزاران و سوگواران حسینی،  مداحی کردند و سینه زدند.

 

همچنین کانون فرهنگی  حضرت علی اکبر (علیه السلام) روستای ینگه قلعه از توابع شهرستان بجنورد نیز در دو محفل جداگانه میزبان دختران  و پسران  نوجوانان سوگوار شد.

 

بر این اساس ضمن مداحی و نوحه سرایی در این دو برنامه، برای نوجوانان ویژگی های مهم حماسه عاشورا توسط سخنران حاضر بازگو و شرح داده شد.

 

گفتنی است نوجوانان  در دیگر بخش های و برنامه های مساجد و کانون ها، از جمله شعار نویسی با مضمون محرم و «لبیک یا حسین» بر  روی خودرو ها، توزیع غذای نذری، توزیع بسته های بهداشتی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده همپای والدین و بزرگترها در مراسم عزاداری ها فعالیت می کنند و سوگوارمحرم هستند.

 

پایان/