هم‌محله‌ای‌ها گردهم آمدند؛ مسجد صاحب الزمان (عج) بجنورد میزبان سوگواری نوجوانان فهما
هم‌محله‌اي‌ها گردهم آمدند؛ مسجد صاحب الزمان (عج) بجنورد ميزبان سوگواري نوجوانان فهما

هم‌محله‌ای‌ها گردهم آمدند؛ مسجد صاحب الزمان (عج) بجنورد میزبان سوگواری نوجوانان فهما

مراسم سوگواري سرور و سالار شهيدان همزمان با پنجمين روز از محرم الحرام و روز عبدالله ابن حسن (عليه السلام) شهيد 11 ساله کربلا، با حضور نوجوانان محله هاي مختلف بجنورد در کانون و مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرج الشريف) برگزار شد.
شناسه خبر : 15378 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ همزمان با پنجمین روز از روزهای سوگواری محرم الحرام 1442 قمری در بجنورد، نوجوانان مسجدی محله های مختلف بجنورد گرد هم آمدند و بر مصیبت عظمای کربلا گریستند.

 

این مراسم با حضور نوجوانان مسجدی که به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف ) برگزار شد، با دعوت از تعدادی از کانون های مناطق مختلف از جمله  علامه امینی (ره) در روز موسوم به روز  شهید نوجوان کربلا، عبدالله ابن حسن (علیه السلام) با شور و نوای حسینی برگزار شد.

 

نوجوانان حاضر که جمعی از هنرمندان گروه های سرود مسجدی را تشکیل می دهند  در این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود، مداحی کردند و سینه زدند.

 

گفتنی است نوجوانان  در دیگر بخش های و برنامه های مساجد و کانون ها، از جمله شعار نویسی با مضمون محرم و «لبیک یا حسین» بر  روی خودرو ها، توزیع غذای نذری، توزیع بسته های بهداشتی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده همپای والدین و بزرگترها در مراسم عزاداری ها فعالیت می کنند و سوگواری محرم هستند.

 

همچنین امشب و فردا شب، همزمان با ششمین و هفتمین شب از سوگواری های محرم، دو گروه سرود «محبان ولایت» و «پیروان ولایت» از نوجوانان کانون های صاحب الزمان (عج) و کانون مهدویت در برنامه زنده «بانوای کاروان»  شبکه اترک اجرای خواهند داشت.