همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛هر کوچه در بجنورد یک حسینیه شد
همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني؛هر کوچه در بجنورد يک حسينيه شد

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛هر کوچه در بجنورد یک حسینیه شد

طرح سوگواري «هر کوچه، يک حسينيه» به همت کانون فرهنگي هنري پنج تن آل عباء و همزمان با ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در محله هاي بجنورد اجرا شد.
شناسه خبر : 15531 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «میلاد قربانی»، با اعلام این خبر گفت: با توجه به محدودیت های برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و میزبانی اهالی مسجد از افراد کمتر در فضای داخلی مسجد، تلاش کردیم تا حزن و مصیبت ایام شهادت کربلا و سوگواری با گسترش در محلات و کوچه ها و محوطه های باز انجام گیرد و افراد بیشتری در میزبانی عزاداران حسینی سهیم باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد افزود: این طرح با حضور عزاداران حسینی و نصب پرچم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) بر درب منازل و در محوطه بیرونی و مقابل در ورودی منزل میزبان و نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی با شکوه و صمیمت  برگزار شد.

 

وی با عنوان اینکه این مراسم در دهه دوم محرم نیز ادامه دارد، اعلام کرد: تاکنون در چهار نقطه و محله خیام بجنورد با همیاری فعالان کانون و مسجد پنج تن آل عباء انجام شده است.

 

قربانی همچنین از توزیع یک هزار و 500 قرص نان  رایگان خبر داد و گفت: این اقدام خیرخواهانه به مدت سه روز و به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، انجام گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد تهیه و توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان و توزیع آن بین خانواده های نیازمند و نیز تهیه بسته های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده  توزیع آن بین سوگواران حسینی را از دیگر اقدامات این کانون نام برد.

 

قربانی، اضافه کرد: ذبح دو رأس گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین 70 خانواده نیازمند و همچنین طبخ و توزیع 500 پرس غذای گرم نیز به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با مشارکت خیران و  به همت اهالی مسجد صورت گرفته است.

 

پایان/