کانون شفای مسجد روستای بیک پولاد مهیای دومین رویداد فهما شد
کانون شفاي مسجد روستاي بيک پولاد مهياي دومين رويداد فهما شد

کانون شفای مسجد روستای بیک پولاد مهیای دومین رویداد فهما شد

کانون فرهنگي هنري شفا مسجد نبي اکرم (صلي الله عليه وآله وسلم) در روستاي بيک پولاد شهرستان راز و جرگلان با فعاليتي دوچندان براي رقابت در دومين رويداد ملي فهما و فعاليت هاي فرهنگي آماده شد.
شناسه خبر : 15682 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همراه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راز و جرگلان با حضور در روستای بیک پولاد از توابع این شهرستان، فعالیت های انجام شده در کانون فرهنگی هنری شفا مسجد نبی اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) را مورد ارزیابی قرار داد.

 

«هاشم شیرازیان»، ضمن خداقوت به مدیر این کانون که یکی ازکانونهای برتر استانی در نخستین رویداد ملی فهما در مقایسه با دیگر کانون های استان است، ارزش کار فرهنگی و تبلیغی را رونق مساجد و گرایش جوانان به مساجد عنوان کرد و گفت: فعالان کانون ها در این باره نقش اثرگذاری دارند.

 

وی در ادامه به همراه عبدالحسین اسفندیاری،  ساختمان در حال ساخت موسسه قرآنی و کانون فرهنگی هنری شفا نیز بازدید کرد و در این باره راهکارهایی همچون ارائه درخواست های لازم و نحوه پی گیری این درخواست ها و بهره مندی از اعتبارات فرهنگی را ارائه کرد.

 

«میثم آذری»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  رازو جرگلان نیز در ادامه ضمن خرسندی از شور و اشتیاق مدیر کانون و برنامه های فرهنگی و تبلیغی در دست اجرای وی همچون توسعه فعالیت ها در مساجد این روستا که شامل هشت مسجد است، اعلام حمایت کرد.

 

«عبدالحسین اسفندیاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری شفا که بخش وسیعی از منزل مسکونی خود را به موسسه قرآنی و کتابخانه کانون و محوطه بازی کودکان و نوجوانان روستا  اختصاص داده و همزمان در کسوت  مربی قرآن روستا نیز فعالیت دارد، گفت: همه شادی و آرامش من فعالیت های فرهنگی و تربیتی است و تلاش می کنم با تکمیل ساختمان این موسسه بتوانیم شاهد فعالیت های بیشتر و تأثیرگذارتری در حوزه دین  باشیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به محدودیت هایی که برای فعالیت خواهران در اماکن مذهبی و مساجد این روستا تلاش می کنیم، با راه اندازی و بهره برداری از ساختمان موسسه و کانون بتوانیم فضای فعالیت گسترده تری برای عموم مردم فراهم آوریم.

 

اسفندیاری همچنین افزود:  کانون روستایی «شفا» شهرستان راز و جرگلان با همکاری و راهنمایی رابط شهرستان راز و جرگلان توانست با ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، امتیاز  12هزار و 660 امتیاز را کسب کند و در تلاشیم با برنامه های اثرگذار  در دومین دوره این رویداد شرایط بهتری کسب کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به شرایط محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز افزود: بخشی از فعالیت ها و دوره های آموزشی به این دلیل انجام نشد و کلاس های آموزشی در روستا متوقف شد که امیدواریم پس از این بتوانیم شرایط آموزشی بهتری را شاهد باشیم.

 

در این بازدید از زحمات و تلاش های  مدیر کانون،  در منزل وی قدردانی شد.