یادواره شهدای محله در قاب سه‌شنبه‌های تکریم شهرستان گرمه
يادواره شهداي محله در قاب سه‌شنبه‌هاي تکريم شهرستان گرمه

یادواره شهدای محله در قاب سه‌شنبه‌های تکریم شهرستان گرمه

نخستين يادواره شهداي محله در قالب طرح سه شنبه هاي تکريم در محله آزادگان شهر درق از شهرهاي تابعه شهرستان گرمه برگزار شد.
شناسه خبر : 15696 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، نخستین یادواره شهدای محله در قالب طرح ملی  #سه_شنبه_های_تکریم در محوطه باز مدرسه شهید کاظمی و  مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) شهر درق برگزار شد و طی یاد و خاطره 14 شهید گلگون کفن این محله گرامی داشته شد.

 

این مراسم که با سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا همراه بود  با روایتگری «علی مظفری» از یکی از همرزمان این شهدا حال و هوای دیگری یافت.

 

فعالان کانون فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام)، کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین (علیه السلام)، کانون فرهنگی هنری  امام خمینی (ره) و نیز کانون امام حسن مجتبی در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند.

 

حجت الاسلام «علی اوسط حسن زاده»، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) شهر درق به عنوان سخنران و نیز «مهدی رمضانی»، از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در این مراسم به ذکر مصیبت کربلا پرداختند.

 

گفتنی است؛ طرح «سه شنبه های تکریم»  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و  نیز الگوسازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله و نیز تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت تدوین و اجرا می شود.