مبانی صحیفه سجادیه در خراسان شمالی به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود
مباني صحيفه سجاديه در خراسان شمالي به صورت تخصصي آموزش داده مي‌شود

مبانی صحیفه سجادیه در خراسان شمالی به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود

کارگاه‌هاي آموزشي مباني صحيف سجاديه در خراسان شمالي با اعلام آمادگي حوزه هاي علميه و کانون هاي فهماي اين استان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 15874 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حجت سالاری مکی»،  در وبینار علمی بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) از سلسله برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) ضمن اشاره به شخصیت امام سجاد (ع ) و اقدامات انسان ساز و اثر بخش آن امام همام پس از واقعه کربلا، نشر آموزه های صحیفه سجادیه را مورد تاکید قرار داد.

 

مدیر دفتر نمایندگی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: رویکرد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در طراحی و اجرای  نشست های تخصصی آموزش مبانی صحیفه سجادیه در استان ها ارزشمند است و با توجه به برگزاری موفق این کارگاه ها در استان در دوسال گذشته  لازم است این نشست های آموزشی مجدد برنامه ریزی شود.

 

حجت الاسلام سالاری  با اشاره به شرایط فرهنگی جهان معاصر و جنگ فرهنگی دشمنان و قرار گرفتن در احاطه اطلاعات و نتایج مثبت و منفی آن،  برگزاری مجدد این کارگاه ها را ضروری دانست و اجرای آن در نقاط مختلف استان با همکاری کانون های مساجد و مدارس حوزه علمیه  اعلام آمادگی کرد.

 

حسین حیدر پور،  یکی از اساتید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در خراسان شمالی با عنوان اینکه درخت تنومند دین از سه ریشه تغذیه می کند، سرچشمه سیرابی دین را از سه کتاب  قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نام برد و گفت: این سه کتاب با رابطه تعاملی و تکاملی بر تکیه گاه عقانیت استوار است.

 

وی در ادامه افزود:  قرآن برای تفسیر، نهج البلاغه برای تطبیق و صحیفه سجادیه برای تحلیل به خروج انسان از یک گلدان کوچک به دنیای بزرگ نهالستان عمل می کنند.

 

حیدرپور با بیان اینکه بشر امروز با سه بحران معرفتی اخلاقی و معنوی و روحی رو به روست اظهار داشت : تنها کتابی که امروز می تواند به داد ما برسد صحیفه سجادیه است چرا که این کتاب تنها دعا خواندن نیست بلکه خواستن است و به ما طریقه اتصال را می آموزد اینکه چگونه بخواهیم تا برسیم.

 

یادآوری می شود؛ دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان  از 11 تا 24 شهریور سال جاری مصادف با 12 تا 25 محرم الحرام  برگزار می شود.