فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد با طرح های جدید رونق یافته است
فعاليت هاي فرهنگي و هنري در مساجد با طرح هاي جديد رونق يافته است

فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد با طرح های جدید رونق یافته است

«هاشم شيرازيان» در نشست هم انديشي ارتقاء فعاليت کانون هاي فهما در فاروج گفت: با بازبيني اساسنامه تأسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور بعد از ۲۶ سال و تغيير رويکردها، فعاليت هاي فرهنگي و هنري در مساجد با طرح هاي جديد رونق يافته است
شناسه خبر : 15973 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما  از خراسان شمالی؛

«هاشم شیرازیان» در نشست هم اندیشی و هم افزایی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فاروج با اشاره به اجرای طرح فهما به عنوان یکی از رویکردهای جدید ستاد مرکزی گفت: طرح فهما پله‌ای برای ارتقا و فرصتی ارزشمند برای استفاده از ایده هاست.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس این طرح، برترین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین برترین های ستاد استانی با بررسی‌های انجام‌شده از طریق سامانه مربوطه معرفی می شوند، افزود: طرح پایتخت فرهنگی مساجد ایران فضای بسیار خوبی برای رشد و اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد است و ما می توانیم در این فضا  با برنامه ریزی درست، ایده های ناب را مبادله و اشتراک گذاری کنیم.

 

شیرازیان با بیان اینکه با استفاده از فهما هر کانونی می‌تواند از وضع خود مطلع شود و فعالیت‌های خود را با دیگر کانون‌های شهری، استانی و کشوری مقایسه کند، اظهار کرد: فهما فضای جدیدی برای تلاش مضاعف در مساجد است و باید یاد بگیریم اقدامات و فعالیت های خود را ثبت کنیم.

 

وی سه شنبه های تکریم را یکی دیگر از این طرح ها برشمرد و افزود: شهرستان فاروج در حوزه کانون های مساجد نقش پررنگی داشته و رونق فعالیت های فرهنگی مشهود است.

 

وی افزود: بر اساس سند ششم توسعه باید هر مسجدی یک کانون فرهنگی و هنری داشته باشد تا برنامه ها و کلاس های فرهنگی و هنری مساجد در این کانون ها برگزار شود.

 

شیرازیان بر فعال شدن کانون هایی که به هر دلیل دچار روزمره گی شده اند، تاکید کرد.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج هم در این نشست گفت: مساجد یکی از رکن های اصلی فرهنگی و دینی است که می توان در آن بستری مناسب برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان در پرتو آموزه های دینی و فرهنگی فراهم کرد.

 

«حسن رضوانی» افزود: رویکرد امسال بیشتر در مسیر  کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد شهرستان است.

 

در شهرستان فاروج 25 کانون فرهنگی و هنری مسجد مشغول به فعالیت است.

 

پایان/