کانون های فهما خراسان شمالی هتک حرمت به ساحت نبوی را محکوم کردند
کانون هاي فهما خراسان شمالي هتک حرمت به ساحت نبوي را محکوم کردند

کانون های فهما خراسان شمالی هتک حرمت به ساحت نبوی را محکوم کردند

اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسن شمالي با حضور در تجمع محکوميت اهانت به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام (ص) توسط نشريه هتاک فرانسوي را محکوم کردند.
شناسه خبر : 16041 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی پیش از ظهر  امروز  در این تجمع که در میدان شهید  بجنورد برگزار شد، حرکت شنیع مجله هتاک فرانسوی «شارلی ابدو» و اهانت  به ساحت مبارک رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله)  را با مشت های گره کرده و با فریاد شعارهای کفر ستیز و قرائت قطعنامه،  محکوم کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این تجمع، با بیان اینکه جریان حق همواره در جهت پیشرفت و کمال حرکت کرده در صورتی که جریان باطل فقط تظاهر کننده بوده، اظهارکرد: در حال حاضر کافران می خواهند جلوی اراده خداوند بایستند در صورتی که استعداد مقابله با اراده خداوند را ندارند.

 

حضرت آیت الله «ابوالقاسم یعقوبی» با اظهار این مطلب که پیامبر (ص) و قرآن کریم هر دو نور هستند و به ما سفارش شده از نوری که با قرآن کریم نازل شده، تبعیت کنیم، افزود: نادان هایی که به پیامبر توهین می کنند، نمی دانند در حقیقت به همه پیامبران توهین کرده اند چرا که قرآن کریم همه انبیاء را حلقه های یک زنجیر می داند که بندگان را به سوی خدا رهنمون می کنند.

 

 

بر این اساس به گزارش تسنیم از یورونیوز، نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» که کاریکاتورهای توهین آمیزی از پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر روز سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع شد.

 

در شماره جدید «شارلی ابدو» کاریکاتور توهین آمیزی که ژان کابو از پیامبر مسلمانان کشیده بود نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر از پیامبر اسلام روی جلد مجله منتشر شده است.

دوازده کاریکاتور موهن درباره پیامبر اسلام اولین بار در سال 2005 میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال 2006 منتشر کرد.

پیش از این و در سال 2015 اقدام توهین آمیز روزنامه فرانسوی علیه پیامبر اکرم (ص) موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان برانگیخته بود و مسلمانان با تظاهرات در نقاط مختلف جهان این اقدام را محکوم کرده بودند.

همچنین به دلیل انتشار این تصاویر توهین آمیز، دفتر مجله شارلی ابدو هدف حمله قرار گرفت و ژان کابو کاریکاتوریست هتاک به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام و 11 شخص دیگر کشته شدند.

 

پایان/