همزمان با ایام دفاع مقدس؛ گروه سرود «کوثر ولایت» اسفراین مهیای اربعین حسینی می شود
همزمان با ايام دفاع مقدس؛ گروه سرود «کوثر ولايت» اسفراين مهياي اربعين حسيني مي شود

همزمان با ایام دفاع مقدس؛ گروه سرود «کوثر ولایت» اسفراین مهیای اربعین حسینی می شود

کارگاه آموزشي نغمه ها و آواهاي اسلامي با هدف آموزش و توليد سرود ويژه ايام اربعين توسط اعضاي گروه سرود کانون محبان الزهرا (سلام الله عليها)، همزمان با هفته دفاع مقدس و ايام محرم و صفر برگزار مي شود.
شناسه خبر : 16266 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) با اعلام این خبر گفت: هم اکنون فعالیت های آموزشی این کارگاه ویژه هنرمندان نوجوان گروه«کوثر ولایت» که همگی از اعضای این کانون هستند، آغاز شده است.

 

وی این کارگاه  را از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس معرفی و اضافه کرد: با برگزاری این کارگاه قصد داریم ضمن آموزش حرفه ای سرود به نوجوانان، برای ایام اربعین سرود ویژه ای را آماده و اجرا کنیم.

 

امیری، مدرس این کارگاه را «حسین قلعه نوعی» از اساتید قرآنی و نغمه های مذهبی معرفی کرد و گفت: گروه سرود 15 نفره «کوثر ولایت» ضمن آشنایی با زبان موسیقایی سرود در این کارگاه، با انواع آواهای مذهبی نیز آشنا می شوند.

 

وی به دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد از  برگزاری مسابقات  اذان و مکبری ویژه نوجوانان  خبر داد و مهلت ثبت نام و شرکت در این مسابقات را سی و یکم شهریور ماه جاری اعلام کرد و گفت: علاقمندان می توانند مشخصات خود و رشته انتخابی در مسابقه را به شماره 09019926747 پیامک کنند.

 

امیری، همچنین  برگزاری مراسم شبی با شهدا و خاطره گویی رزمندگان و  همرزمان شهدا را از دیگر برنامه های این کانون در ایام هفته دفاع مقدس نام برد و گفت: در این مراسم حجت الاسلام دانشمند و نیز جانباز سرافراز سرهنگ لنگری خاطرات ایام جنگ تحمیلی را روایت می کنند.

 

وی  برگزاری مسابقه فرهنگی صحت اذکار نماز ویژه نمازگزاران مسجد با هدف تصحیح قرائت نماز، اجرای مسابقه ورزشی طناب کشی، اکران فیلم و پخش کلیپ های انقلابی، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای طرح شنبه های کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با معرفی کتب تالیف شده در موضوع دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، ضدعفونی سطح شهر و بیمارستان اسفراین و تهیه بسته های بهداشتی را از دیگر برنامه های  پیش بینی شده این کانون به مناسبت ایام دفاع مقدس معرفی کرد.

 

وی تأکید کرد: تمام برنامه ها با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا پیش بینی شده است.

 

پایان/