به زودی؛ تفاهم نامه حمایت استانداری خراسان شمالی از فعالیت کانونهای فهما منعقد می شود
به زودي؛ تفاهم نامه حمايت استانداري خراسان شمالي از فعاليت کانونهاي فهما منعقد مي شود

به زودی؛ تفاهم نامه حمایت استانداری خراسان شمالی از فعالیت کانونهای فهما منعقد می شود

استاندار خراسان شمالي در نشستي صميمانه براي حمايت از توسعه و‌ارتقاء فعاليت کانون هاي مساجد اين استان اعلام آمادگي کرد وگفت: تفاهم نامه حمايت استانداري خراسان شمالي از فعاليت کانونهاي فهما به امضا مي رسد.
شناسه خبر : 16511 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست صمیمانه بیان دغدغه ها، نقاط قوت و مشکلات کانون های فرهنگی هنری با هدف ارتقاء برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور استاندار این استان در محل استانداری برگزار شد.

 

«محمد علی شجاعی»، استاندار خراسان شمالی  در این نشست به اهمیت نقش کانونهای فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: اعتقادداریم که با بهره مندی از مساجد و ظرفیت کانون های مساجد، می‌توان آسیب های  اجتماعی را مرتفع ساخت و از آن پیشگیری کرد.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با عنوان اینکه حمایت از فعالیت های کانون های مساجد دغدغه ماست، از اقدامات جهادی و خودجوش فعالان  کانون ها واجرای برنامه های نیک اندیشانه و خیرخواهانه درایام  قرنطینه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز همیاری وکمک  به قشر آسیب دیده در نقاط مختلف استان، قدردانی کرد.

 

«شجاعی»  در ادامه ضمن  حمایت از طرح ها و ایده های کانون های فهما، اظهار امیدواری کرد: با انعقاد  تفاهم‌نامه فی ما بین استانداری و ستاد کانونهای مساجد کشور بتوانیم درمدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان  برنامه ششم توسعه کارهای بزرگی در جهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی هنری  درکانون ها انجام دهیم.

 

حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی»،رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور نیز درادامه  این نشست طی تماسی تلفنی از حسن نیت استاندار خراسان شمالی قدردانی کرد.

 

دکتر ارزانی امضاء تفاهم نامه همکاری و حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری در کانون ها که از سوی وزیر ارشاد اسلامی به استان‌ها ابلاغ شده را اقدامی ارزشمند خواند و خواست تا نسبت به اجرایی شدن این موضوع از سوی استان، اهتمام ویژه صورت گیرد.

 

 «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان  شمالی نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات  و فعالیت های انجام شده، در کانون ها ارائه کرد و گفت: 389 کانون فرهنگی در مساجد استان فعال است  که  تمامی کانون ها در  نخستین رویداد ملی فهما که سال گذشته با هدف یکپارچه سازی و ساماندهی کانون های مساجد در قالب سامانه  بچه های مسجد اجرا شد، مشارکت داشتند.

 

وی  در ادامه  به درخشش استان خراسان شمالی در بین استان های برگزیده هشت گانه  فهما در رشته فضای مجازی و رسانه نیز اشاره کرد و گفت:  درخشش فعالان کانون های مساجد،  اراده و همت آنها  در عرصه های مختلف و جشنواره ملی و بین المللی همچون برگزیده شدن پیاپی در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، نیز شایان ذکر است.

 

شیرازیان، به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و  اهمیت تأسیس کانون فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهری و نیز روستاهای بالای هزار نفر جمعیت را مورد توجه قرار داد و خواستار حمایت و مشارکت فرمانداری ها، بخشداری ها و همچنین دهیاری ها  برای همیاری این بخش ها درمحقق شدن سهمیه استان و تاسیس کانون ها به ویژه در مناطق روستایی شد.

 

وی همچنین صدور مجوز الکترونیکی برای هر کانون، را از مهمترین برنامه های در دست اجرا برای ساماندهی و هویت بخشی به فعالیت کانون های استان در سامانه بچه های مسجد نام برد و حمایت از گروه های هنری سرود و تئاتر مساجد، اجرای طرح سه شنبه تکریم و نیز دیگر برنامه ها و طرح های تعریف شده ویژه مناسبت های ملی و مذهبی را خواستار شد.

گفتنی است، تمامی موارد عنوان شده با استقبال و حمایت استاندار خراسان شمالی روبه رو شد.

 

پایان/