تربیت حافظان قرآنی به همت کانون فرهنگی و هنری عاشورا
تربيت حافظان قرآني به همت کانون فرهنگي و هنري عاشورا

تربیت حافظان قرآنی به همت کانون فرهنگی و هنری عاشورا

مدير کانون فرهنگي و هنري عاشورا مسجد امام حسين عليه السلام روستاي بام از توابع شهرستان اسفراين تربيت حفاظ قرآني را از مهترين اقدامات اين کانون عنوان کرد و گفت: طي دوسال گذشته دو تن از نوجوانان موفق به حفظ کل قرآن کريم شدند.
شناسه خبر : 16590 تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ 

«محمد حسن حدادی» مدیر کانون فرهنگی و هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام روستای بام از توابع شهرستان اسفراین  با  تشریح فعالیت های فرهنگی و هنری کانون، به تربیت دو حافظ کل قرآن کریم اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های مستمر کانون در حوزه کلاس های قرآنی، دو بانوی خانه دار این روستا موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

 

وی «فاطمه عشقی» و «سمیرا قاسم زاده» را دو بانوی تلاشگر و فعال فرهنگی این روستا معرفی کرد که طی دو سال تلاش مستمر و حضور در کلاس های قرآنی کانون، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و در حال حاضر دوره تثبیت را طی می کنند.

 

حدادی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و عدم برگزاری برخی برنامه های گروهی، فعالیت های کانون به سمت برنامه های خیرخواهانه و مشارکتی سوق پیدا کرد، افزود: از آنجایی که کرونا به برخی فعالیت های کسب و کار آسیب وارد کرد، 300 بسته غذایی تهیه و بین اهالی روستا توزیع شد.

 

وی ارزش هر بسته غذایی را 230 هزارتومان و اقلام را شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی، رب، سویا، حبوبات اعلام کرد که با همکاری مرکز نیکوکاری، کمیته امداد و کانون فرهنگی و هنری تهیه و توزیع شد و ادامه داد: ایستگاه تب سنجی، توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک هم در روستا فعال شده بود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام روستای بام، به طبخ و توزیع 9 هزار پُرس غذا در ایام ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: این تعداد غذای گرم موقع افطار در دهستان بام که شامل 22 روستا می شود، در قالب طرح «اطعام مهدوی» و با مشارکت سایر نهادها توزیع شد.

 

وی توزیع هزارو 500 پُرس غذای گرم در عید غدیر، توزیع بسته های کمک مومنانه در سه مرحله ماه رمضان، دهه کرامت و دهه نخست ماه محرم و سرکشی از خانواده های شهدا را به دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری عاشورا افزود.

 

حدادی به فعالیت گروه جهادی کانون هم اشاره کرد و افزود: برق کشی کامل یک باب منزل مسکونی، سفید کاری، کاشی کاری آشپزخانه، تعویض لوله های فاضلاب، سیمان کاری نما و حیاط یک باب واحد مسکونی هم به همت اعضای کانون و پایگاه بسیج رستگار انجام شده است.

 

پایان/