رقابت تازه ترین سروده های شاعران آیینی و مذهبی در «سوگواره ایل»
رقابت تازه ترين سروده هاي شاعران آييني و مذهبي در «سوگواره ايل»

رقابت تازه ترین سروده های شاعران آیینی و مذهبی در «سوگواره ایل»

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از نشر فراخوان کنگره ملي شعر مذهبي و آييني «سوگواره ايل» به مناسبت در پيش بودن اربعين حسيني خبر داد.
شناسه خبر : 16632 تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  با اعلام این خبر گفت: کنگره ملی شعر مذهبی و آیینی «سوگواره ایل» که فراخوان آن توسط استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده، که هم اکنون آیین نامه و پوستر  آن در استان اطلاع  رسانی شده و برگزار  می شود.

 

وی در ادامه قالب های برگزاری این سوگواره را همه قالبهای شعری آزاد و کلاسیک عنوان کرد.

 

شیرازیان  به موضوع آثار اشاره کرد و افزود: سیره پیامبران و ائمه اطهار(علیهم السلام)  و اولیاء، ادعیه مناجات ها و مفاهیم قرآنی، محرم وصفر، شعر و آیینی و مقاومت و بیداری اسلامی از موضوع های دربردارنده آثار ارسالی است.

 

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه هر شاعر می تواند حداکثر سه اثر ارسال کند، اضافه کرد: آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره مقام آورده یا در کتابی چاپ شده باشد.

وی نحوه ارسال آثار را از طریق فضای مجازی و ارسال به شماره  09390956543 اعلام کرد.

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی  مهلت ارسال آثار را  17 مهر ماه جاری  مقارن با 20 صفر و اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: اختتامیه این سوگواره 25 مهرماه جاری همزمان با رحلت رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) برگزار می شود.

 

پایان/