رونق فرهنگی دروازه ورود موفق به برنامه‌های اقتصادی است
رونق فرهنگي دروازه ورود موفق به برنامه‌هاي اقتصادي است
معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد؛

رونق فرهنگی دروازه ورود موفق به برنامه‌های اقتصادی است

اقتصاد و فرهنگ در روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين با افتتاح پروژه هاي فرهنگي و اقتصادي به همت اهالي مسجد در اين روستا در آستانه روز ملي روستا و عشاير، رونق گرفت.
شناسه خبر : 16965 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی: پروژه های فرهنگی و اقتصادی در  روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین  با حضور دکتر هادی قوامی، معاون حقوقی و مجلس  وزیر اقتصاد و نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، فرماندار اسفراین و تنی چند از فعالان و اثرگذاران فرهنگی این شهرستان و اهالی پرتلاش این روستا،  به همت و تلاش محوری کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» آن، به بهره برداری رسید و طی آن  برای 33 نفر از روستاییان این منطقه اشتغال‌زایی شد.

 

دکتر «هادی قوامی»، معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح پروژه های فرهنگی و اقتصادی روستای دوستدار کتاب بزنج، رونق فرهنگی در هر منطقه را دروازه ورود موفق به برنامه های اقتصادی عنوان کرد از روستای بزنج به عنوان منطقه ای مشاهر خیز و فرهنگی نام برد.

 

وی در ادامه به پروژه های فرهنگی افتتاح شده اعم از کتابخانه و مجموعه فرهنگی چند منظوره در این روستا که به همت خیران و واقفین فرهنگی بخش اعظم آن  ساخته و بهره برداری شده، نیز اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم که وقف فرهنگی  ترویج داده شود و خیرین در این راستا را  به سمت مناطق روستایی و توسعه فعالیت های فرهنگی مناطق محروم سوق دهیم.

 

گفتنی است، در این مراسم که با غبار روبی مزار شهدای روستای بزنج  آغاز شد کتابخانه عمومی  نیکتا قوامی به همراه مجمتع چند منظوره، و نیز کارگاه  تولیدی پرورش قارچ زنان مسجدی  رسما افتتاح و به بهره برداری رسید .

 

این مراسم با تقدیر از فعالان مسجدی و یاریگران  و همیاران احداث طرح های مذکور و همچنین رونمایی از 25 عنوان کتاب تالیف هاجر قادری مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده بزنج پایان یافت.

 

گفتنی است روستای زیبای بزنج از توابع شهرستان اسفراین به همت مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده مسجد امام حسین این روستا، یش از این در دو دوره متوالی از برگزاری جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران به عنوان روستای برگزیده و نیز برگزیده برگزیده های 5 دوره برگزاری این جشنواره در سال 96 و 97 شناخته و جایزه استمرار را از آن خود کرد.