کتابخانه عمومی روستای بزنج اسفراین به بهره برداری رسید
کتابخانه عمومي روستاي بزنج اسفراين به بهره برداري رسيد
به همت خیران و با پیگیری اهالی فهما در روستای بزنج؛

کتابخانه عمومی روستای بزنج اسفراین به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومي روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين به همت خيران و با پيگيري اهالي فهما در اين روستا رسما به روي عموم علاقمندان به کتاب و کتابخواني گشايش يافت.
شناسه خبر : 16967 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، کتابخانه عمومی روستای دوستدار کتاب  بزنج اسفراین با عنوان کتابخانه نیکتا قوامی، به همت خیرین و با پیگیری اهالی فهما در این روستا با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و استانی رسما  افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

دکتر «هادی قوامی»، معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح این کتابخانه که صفر تا صد ساخت آن، با نیت خیرخواهانه و حمایت نیک اندیشانه وی احداث و به بهره برداری رسیده، توسعه فعالیت های فرهنگی را سبب رونق اقتصادی و اجتماعی مخصوصا در نقاط محروم عنوان کرد.

 

وی جذب خیرین و سمت و سو دادن آنها به حمایت از اجرای برنامه ها و پروژه های فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

 

به گفته دهیار و مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج مبلغ 250 میلیون تومان برای احداث و تکمیل این کتابخانه تا به اکنون هزینه شده، که تمامی مبلغ آن از سوی دکتر قوامی و به صورت شخصی وقف و هزینه شده است.

 

قادری همچنین افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت 400 مترمربع و زیر بنای 120 متر مربع احداث شده است.

 

شایان ذکر است، روستای زیبای بزنج از توابع شهرستان اسفراین به همت مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده مسجد امام حسین این روستا، یش از این در دو دوره متوالی از برگزاری جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران به عنوان روستای برگزیده و نیز برگزیده برگزیده های 5 دوره برگزاری این جشنواره در سال 96 و 97 شناخته و جایزه استمرار را از آن خود کرد.

پایان/