تلاش اهالی کانون معراج السعاده روستای بزنج به بار نشست/ اشتغال‌زایی برای 33 نفر از اهالی روستا
تلاش اهالي کانون معراج السعاده روستاي بزنج به بار نشست/ اشتغال‌زايي براي 33 نفر از اهالي روستا
با حضور معاون وزیر اقتصاد،

تلاش اهالی کانون معراج السعاده روستای بزنج به بار نشست/ اشتغال‌زایی برای 33 نفر از اهالی روستا

کارگاه پرورش قارچ صندوق خرد زنان روستاي بزنج اسفراين به همراه مجتمع چند منظوره در روستاي بزنج به همت و تلاش هاي کانون فرهنگي هنري «معراج السعاده»، به بهره برداري رسيد.
شناسه خبر : 16968 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کارگاه پرورش قارچِ صندوق خرد زنان روستای بزنج و نیز مجتمع چند منظوره در روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین،  به همت و تلاش های کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده»  این روستا، با حضور دکتر «هادی قوامی»، معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان، فرماندار اسفراین و تنی چند از فعالان و اثرگذاران فرهنگی این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

«هاجر قادری»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده  روستای دوستدار کتاب بزنج از توابع شهرستان اسفراین  در حاشیه  افتتاح این پروژه ها گفت:  کارگاه پرورش قارچ به همت زنان مسجدی و پرتلاش این روستا پس از شکل گیری صندوق خرد و آورده 2 میلیون تومانی از سوی بانوان عضو طراحی و شکل گرفت.

 

وی همچنین افزود: این صندوق 25 عضو دارد که همگی در کارگاه پرورش قارچ مشغول به کار شدند  و خوشبختانه طی 10 روز گذشته، در حدود یک هزار و 200 کیلو قارچ تولید و به فروش رفته است.

 

قادری  به بهره برداری از مجتمع چند منظوره این روستا نیز اشاره کرد و گفت: این مجتمع با اعتباری 350 میلیون تومانی در 200 متر مربع زیربنا و شامل 3 واحد نانوایی، سوپرمارکت و آشپزخانه احداث و هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

 

وی در ادامه تامین  اعتبار اعلام شده را با دریافت وام از سوی سازمان دهیاری ها، همیاری خیرین و نیز ستاد اجرایی فرامین امام (ره) اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، روستای زیبای بزنج از توابع شهرستان اسفراین به همت مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده مسجد امام حسین این روستا، یش از این در دو دوره متوالی از برگزاری جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران به عنوان روستای برگزیده و نیز برگزیده برگزیده های 5 دوره برگزاری این جشنواره در سال 96 و 97 شناخته و جایزه استمرار را از آن خود کرد.