قدم‌های راسخ فعالان کانون های خراسان شمالی به مقصد اربعین حسینی می رسد
قدم‌هاي راسخ فعالان کانون هاي خراسان شمالي به مقصد اربعين حسيني مي رسد

قدم‌های راسخ فعالان کانون های خراسان شمالی به مقصد اربعین حسینی می رسد

برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به مناسبت فرا رسيدن ايام اربعين حسيني تشريح شد.
شناسه خبر : 17080 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»،  با اشاره به برنامه های پیش بینی شده ویژه اربعین حسینی از اطلاع رسانی فراخوان برگزاری مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه»  در این استان خبر داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: این مسابقه کتابخوانی از کتاب «جاذبه حسینی» گزیده بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دو موضوع حضرت زینب (سلام الله علیها) و اربعین حسینی  به همت ستاد فهمای استان تهران برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: همچنین در این مسابقه کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» از «قیصر امین پور» و نیز کتاب «امام حسین (علیه السلام)» از انتشارات مسجد مقدس جمکران ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

شیرازیان در توضیح بیشتر با عنوان اینکه ویژه اعضای کانون های مساجد است، اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه تا 30 مهر سال جاری فرصت دارند، که به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در بخشی دیگر با عنوان اینکه پیش از این نیز طرح ملی «احسان قرآن» در استان ویژه ایام اربعین حسینی برگزار شد، از برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح تلاوت  نور، قرائت زیارت اربعین و  برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از اهم برنامه های این ایام می توان نام برد.

 

شیرازیان، همچنین از برگزاری مسابقه فرهنگی«مسافران کشتی نجات» ویژه کودکان و نوجوانان اربعینی در قالب های شعر خوانی برای حضرت علی اصغر (علیه السلام) و حضرت رقیه(سلام الله علیه)، دلنوشته به امام حسین (علیه السلام) و سربازان کوچک آن نقاشی با موضوع زیارت اربعین، خبر داد و گفت: این مسابقه مجازی است و علاقمندان می توانند تا 17 مهر ماه جاری،آثار خود را از طریق پیام رسان های سروش، ایتا و واتساپ  به شماره 09037340662 ارسال کنند.

 

وی، برگزاری کارگاه آموزشی سرود و تولید و اجرای سرود بچه های مسجد به مناسبت اربعین حسینی، دیدار و تکریم خانواده شهدا، تهیه بسته های معیشتی و طبخ غذای گرم و توزیع بین خانواده های نیازمند را به دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری همزمان با اربعین حسینی نام برد.