فعالیت های فرهنگی هنری ِحوزه روستا خراسان شمالی در سطح ملی تقدیر شد
فعاليت هاي فرهنگي هنري ِحوزه روستا خراسان شمالي در سطح ملي تقدير شد
همزمان با روز ملی روستا،

فعالیت های فرهنگی هنری ِحوزه روستا خراسان شمالی در سطح ملی تقدیر شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اهداءلوح تقدير از فعاليت هاي فرهنگي هنري استان خراسان شمالي در حوزه روستا و عشاير همزمان با 15 مهر روز ملي روستا تقدير کرد.
شناسه خبر : 17302 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۳۰

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛

«سید عباس حسینی»،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اهداء لوح تقدیر به «حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی،  فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه روستا و عشایر این استان را شایسته تقدیر دانست.

 

«حسین براتی»، مدیرکل امور استان های ستاد فهمای کشور که به عنوان نماینده شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزار ت ارشاد اسلامی  لوح تقدیر وزیر ارشاد را به «حسین فرخنده» در بجنورد اهداء کرد، گفت:  بر اساس گزارش های ارسالی استان ها به دبیرخانه  فرهنگ و هنر روستا و عشایر،  8 استان  فعالیت های در خور و شایسته ای  داشتند.

وی افزود:  از این میان 3 استان از جمله خراسان شمالی اقدامات ارزشمندتری همچون برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر، فعالیت های کتابخوانی و انتخاب روستاها در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و ترویج کتابخوانی و... از سوی وزیر ارشاد تقدیر شدند.

 

گفتنی است، در متن لوح تقدیر  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  آمده است:

«روستا و روستائیان از دیر باز تا کنون خاستگاه شکل گیری جوامع انسانی بوده و روستا نشینان پاک سیرت، نقش بارزی در توازن زندگی بشری در تمامی ابعاد اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر داشته اند.

در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماموریت های ذاتی و سازمانی خود نسبت به تعالی و مقاوم سازی فرهنگ و هنر روستا و عشایر وظیفه ای خطیر بر عهده دارد.

بر اساس گزارش های واصله از دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بر خود لازم می دانم از جنابعالی و همکاران محترم استان خراسان شمالی که توجه شایسته ای به این ماموریت مهم داشته اید قدردانی کنم. از خداوند متعال توفیق و سربلندی روز افزون برایتان  خواستارم.»

«سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پایان/