۷۲ دیگ غذای نذری به نیت ۷۲ شهید کربلا توزیع شد
۷۲ ديگ غذاي نذري به نيت ۷۲ شهيد کربلا توزيع شد
به همت کانون «قدر ولایت» آشخانه؛

۷۲ دیگ غذای نذری به نیت ۷۲ شهید کربلا توزیع شد

۷۲ ديگ غذاي نذري همزمان با اربعين حسيني در شهرستان مانه و سملقان طبخ و در دستان بيش از ۸هزار نيازمند در نقاط مختلف شهري و روستايي اين شهرستان قرار گرفت.
شناسه خبر : 17352 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما از خراسان شمالي؛

«ايوب قاسمي» مدير کانون فرهنگي هنري قدر ولايت مسجد پنج تن آل عبا شهر آشخانه با اعلام اين خبر گفت: 72 ديگ غذاي نذري همزمان با روز اربعين به همت مسجديان شهر آشخانه طبخ و با مشارکت موکب قمر بني هاشم (عليه السلام) در ميان خانواده هاي نيازمند در مناطق مختلف شهري و‌ روستايي مانه و سملقان توزيع شد.

قاسمي افزود: موکب قمر بني هاشم سال‌هاي گذشته در شهر کربلا مستقر و ميزبان زائران پياده حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) بود که سال جاري به علت شيوع ويروس کرونا اقدام به طبخ غذا و توزيع آن بين خانواده هاي نيازمند کرد.

وي همچنين اعلام کرد: با هر ديگه ۱۲۰ پرس غذا توزيع شد که مجموعا ۸هزار و ۶۴۰ پرس غذا تهيه و به دست نيازمندان رسيد. قاسمي ادامه داد: در کنار هر ديگ نام شهداي کربلا قيد شد تا با استعانت از آن شهداي والا مقام اين اقدام خداپسندانه و اثر گذار شود.

وي در بخشي ديگر از برگزاري مراسم سوگواري، سينه زني و نوحه خواني در مسجد پنج تن آل عباء خبر داد و گفت: اين مراسم با شبيه خواني و تعزيه واقعا عاشورا و نيز قرائت زيارت اربعين همراه بود.

وي تاکيد کرد: مراسم سوگواري با رعايت نکات بهداشتي و پروتکل هاي توصيه شده و فاصله گذاري اجتماعي برگزار شد.

پايان/