آغاز آموزه های معرفتی طرح «ولایت» در خراسان شمالی
آغاز آموزه هاي معرفتي طرح «ولايت» در خراسان شمالي
همزمان با نخستین روز از هفته وحدت؛

آغاز آموزه های معرفتی طرح «ولایت» در خراسان شمالی

مسئول اجراي طرح ولايت در خراسان شمالي و مدير کانون فرهنگي و هنري انتظار بجنورد از آغاز دوره آموزشي مباني انديشه اسلامي طرح ولايت در اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 17847 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی؛ «امین درتومی»، مسئول اجرای طرح ولایت در خراسان شمالی و مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد از آغاز  برگزاری دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در قالب طرح «ولایت» اشاره کرد و گفت:  این دوره  شامل 6 مبحث بنیادین بوده و به صورت مبسوط با همکاری موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) برای نخستین بار در استان خراسان شمالی به صورت استانی برگزار می شود.

 

 وی  با بیان اینکه این دوره برای شش ماهه دوم سال 99 برنامه ریزی شده، اعلام کرد: کلاس های آموزشی از امروز پنج شنبه 8 آبان  ماه جاری با حضور اساتید برجسته از قم آغاز می شود و تا پایان سال، هر هفته روزهای پنج شنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار بجنورد محتوای آموزشی این دوره را مباحث منتشر شده  توسط  انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اعلام کرد و گفت: مباحث در قالب 6 جلد کتاب مدون به ترتیب شامل  معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق  و فلسفه سیاست  تهیه و توسط نشر مذکور  منتشر شده است.

 

درتومی، با معرفی اساتید دوره در کلاس های آغازین آن نیزاضافه کرد: حجت الاسلام «حسن محیطی اردکان»، حجت الاسلام «محمدعلی  محیطی اردکان»، حجت الاسلام «جمال سروش»، حجت الاسلام «علی قربانی» و حجت الاسلام «حجت الله آتش افروزمند» اساتید حوزه و دانشگاه قم مباحث معرفت  شناسی امروز و فردا تدریس خواهند کرد.

 

رابط استانی طرح ولایت در خراسان شمالی در ادامه از ثبت نام 400  داوطلب و فراگیر در این دوره خبر داد و افزود: پس از مصاحبه از افراد ثبت نام شده هم اکنون 130 جوان فعال فرهنگی و اثرگذار در این دوره شرکت می کنند.

 

وی اعلام کرد: این دوره آموزشی عصر امروز 5 شنبه 8 آبان ماه جاری، در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به طور رسمی آغاز می شود.

 

گفتنی است، در برگزاری این طرح معرفتی و آموزشی علاوه بر کانون فرهنگی هنری انتظار بجنورد، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد بجنورد، اوقاف و امور خیریه استان و نیز مرکز مدیریت حوزه علیمه استان  مشارکت محوری داشتند.

 

پایان/