سفره همدلی یلدا با مهربانی اهالی فهما رنگ می‌گیرد
سفره همدلي يلدا با مهرباني اهالي فهما رنگ مي‌گيرد

سفره همدلی یلدا با مهربانی اهالی فهما رنگ می‌گیرد

فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي در آستانه شب يلدا و همزمان با ميلاد اسوه صبر و تقوا حضرت زينب کبري (سلام الله عليها) و روز پرستار ، با انتشار فراخوان جمع آوري کمک هاي مومنانه عزمي همدلانه را به نمايش گذاشتند.
شناسه خبر : 20945 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در عزمی همدلانه تدارک رزمایشی  مکرر را می بینند و  در آستانه  شب یلدا  با انتشار فراخوان جمع آوری کمک های مومنانه، در صدد هستند تا بسته های معیشتی را در سفره خانواده های نیازمند قرار دهند.

 

«ایوب قاسمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری قدر ولایت مسجد پنج تن آل عباء شهرستان مانه و سملقان نیز از تهیه 20 بسته معیشتی  شامل گوشت قربانی و نیز کارت هدیه 100 هزار تومانی به مناسبت شب یلدا با همکاری ارکان این مسجد خبر داد و گفت: این بسته ها بین خانواده های نیازمند شناسایی شده توزیع شد.

 

«اصغر لنگری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد از اجرای طرح «یلدای همدلی» به همت اهالی مسجد قدس کوی صادقیه بجنورد خبر داد و افزود: این طرح با هدف کمک به اقشار نیازمند و خرید میوه  برای نیازمندان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تهیه 100 سهم 10 هزار تومانی برای کمک به خانواده های محله کوی صادقیه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین  از توزیع گوشت قربانی بین 30 خانواده نیازمند در آستانه شب یلدا خبر داد. و گفت: 300 قرص نان نیز به طور رایگان  بین نیازمندان شناسایی شده  توزیع شد.

 

«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اسفراین نیز گفت:  هرچند امسال باید هوای مدافعان سلامت رو داشته باشیم و به رسم قدرشناسی از مدافعان سلامت، از دورهمی های یلدایی صرف نظر کنیم، فعالان مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) در تلاشند تا شکوه مهربانی  و گرمای یلدایی را به خانواده ها هدیه دهند.

 

وی در این باره از راه اندازی  پویش #خیرین_رسانه  با همکاری #قرارگاه‌ جهادی‌ جمعیّت ‌امام‌حسنی‌ها اسفراین خبر داد و افزود: این پویش با هدف ایجاد زنجیره همدلی و مواسات و برگزاری رزمایش کمک مومنانه در آستانه شب یلدا و تقسیم شادی ها بین خانواده ها و با جلب مشارکت خیران است.

 

«مهدی صمدی»، مدیر کانون مهرورزان جوان  روستای کیکانلو  مانه و سملقان نیز به تلاش فعالان این کانون برای گرمابخشی مهربانی در شب یلدا با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و از تهیه  یک دستگاه تلویزیون و اهداء آن به یکی از خانواده های نیازمند این روستا خبر داد.

وی همچنین تهیه و توزیع بسته های معیشتی شامل خوار و بار و گوشت قربانی و نیز توزیع نان رایگان را نیز در این راستا اعلام کرد.


«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین از همت  فعالان این کانون برای گرمابخشی به روزهای زمستانی خانواده های نیازمند  اشاره کرد و گفت: با صدور فراخوان در آستانه شب یلدا سعی داریم تا با تهیه البسه گرم و لوازم گرمایشی  همراه نیازمندان باشیم.

 

وی در این باره شماره 09019226747 را جهت اعلام کمک خیرین برای اهداء لوازم و البسه ویژه ایام زمستان، اعلام کرد.

 

گفتنی است، برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) روز پرستار و ویژه شب یلدا، برگزاری طرح معرفی کتاب در شنبه های کتاب مساجد، اجرای سرود خیابانی و قدردانی از پرستاران و پرسنل درمان بیماران کرونایی اجرای طرح ملی ایران قوی و ثبت فعالیت ها و نیز برگزاری نشست های مجازی آموزش ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، و نیز تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی و کانال های اطلاع رسانی برای مورد توجه قرار دادن هر چه بیشتر افراد و خانواده ها در اهمیت پرهیز از برگزاری دورهمی های حضوری شب یلدا و راه اندازی پویش ها و هشتک های مختلف در این باره، از دیگر این برنامه ها و تلاش های کانون ها می توان نام برد.

پایان/