نشست کارکنان ستاد فهمای خراسان شمالی با مدیرعامل بانک تجارت
نشست کارکنان ستاد فهماي خراسان شمالي با مديرعامل بانک تجارت
همزمان 29آذر، با سالروز تأسیس بانک تجارت،

نشست کارکنان ستاد فهمای خراسان شمالی با مدیرعامل بانک تجارت

مديريت و کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به مناسبت 29 آذر، سالروز تأسيس بانک تجارت، در نشستي صميمانه با مديرعامل شعب اين بانک، زمينه هاي تعامل و هم افزايي دو نهاد را فراهم آوردند.
شناسه خبر : 21068 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۰۱

 

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست ضمن تبریک سالروز تأسیس بانک تجارت، به اهمیت نقش کانون ها با هدف ارتقاء فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: نزدیک به  25 هزار عضو در 382 کانون فرهنگی هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند و سامانه  بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

 

وی اجرای فعالیت های قرآنی، فرهنگی هنری و طرح های تربیتی  و تبلیغی و تربیت هنرمندان مسجدی و تشکیل گروه های سرود و نمایش و فیلمسازی، کتابخانه ها و اجرای طرح های کتابخوانی و انس با کتاب را از اهم فعالیت کانون های مساجد نام برد.

 

«محسن گواهی»، مدیرعامل شعب بانک تجارت خراسان شمالی  نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور کارکنان ستاد فهما درسالروز تاسیس این بانک، کار کانون های مساجد را بر اساس تجربه بیش از 10 سال  فعالیت  دلی در مساجد و کانون ها، مخلصانه و با اهمیت خواند و گفت: در قالب توسعه مسئولیت های اجتماعی از فعالیت های کانون ها در مساجد حمایت می کنیم.

 

وی از مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی خواست تا مساجد تاثیرگذار در مناطق محروم را معرفی کنند تا در شکل اجرای برنامه های فرهنگی و تجهیز اقلام مورد نیاز بانک بتوانند از این مساجد و کانون ها حمایت شود.

گواهی طرح تخصصی «کریمان» را در ادامه معرفی کرد و گفت: این طرح در واقع اعطاء وام قرض الحسنه است که بیشتر در میان هموطنان اهل تسنن برنامه ریزی و اجرا  شده و برای خیرین و نیکوکاران فراهم کرده است.


وی اضافه کرد: در این طرح بانک تجارت امکان افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه را برای مشتریان حقیقی و حقوقی خود فراهم کرده و این اشخاص براساس قرارداد با بانک، اشخاص حقیقی و موسسات خیریه و عام المنفعه مورد نظر خود را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه از محل وجوهی که نزد بانک سپرده گذاری کرده اند را به بانک معرفی کنند.


وی ضمن امیدواری از ایجاد زمینه فعالیت های مشارکتی و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد، از نقاط قوت طرح کریمان، قبول مسئولیت بانک در وصول اقساط تسهیلات و اخذ وثایق لازم است.

 

پایان/