همدلی یلدای زینبی در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت
همدلي يلداي زينبي در سبد خانواده هاي نيازمند قرار گرفت
به همت کانون های فهما؛

همدلی یلدای زینبی در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت

بسته هاي معيشتي تهيه شده به همت خيرين مسجدي و اهالي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در سبد يلداي خانواده هاي نيازمند شناسايي شده قرار گرفت.
شناسه خبر : 21097 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تلاش و همدلی و جلب مشارکت خیرین نیک اندیش سبد های میوه و خوار و بار و مواد غذایی آماده و به مناسبت میلاد عقیله اهل بیت علیهم السلام، حضرت زینب کبری(سلام الله علیه) و فرارسیدن شب یلدا به خانواده های نیازمند اهدا کنند.

 

حجت الاسلام «روح الله الهی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران هدایت مسجد موسی بن جعفر (علیه السلام) منطقه حصار شیرعلی بجنورد با تبریک میلاد حضرت زینب (سلام الله علیه) گفت: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا به همین مناسبت 50 بسته معیشتی شامل مواد غذایی و میوه به همت اهالی مسجد و نهاد های مشارکت کننده همچون بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و به خانواده های نیازمند شناسایی شده تحویل شد.

وی مبلغ هزینه شده برای هر بسته معیشتی را 150 هزار تومان اعلام کرد  و گفت : پیش از این نیز به همت خیرین  10 بسته گوشت نذری و 500 قرص نان رایگان در میان مردم  محله و افراد نیازمند  توزیع شد.

 

حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین از توزیع 24 بسته غذایی به مناسبت شب یلدا خبر داد و گفت: این بسته های غذایی هر کدام به ارزش 3میلیون ریال میان نیازمندان اسفراینی توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین 44 کارت هدیه 100 هزار تومانی نیز تهیه و در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت.

 

«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اسفراین نیز گفت:   فعالان مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) با همت زینبی تلاش کردند تا شکوه مهربانی  و گرمای یلدایی را به خانواده ها هدیه دهند که 313 بسته یلدایی آماده شد.

 وی در ادامه مطلب فوق افزود: در این باره پویش #خیرین_رسانه  با همکاری #قرارگاه‌ جهادی‌ جمعیّت ‌امام‌حسنی‌ها اسفراین با هدف ایجاد زنجیره همدلی و مواسات و برگزاری رزمایش کمک مومنانه در آستانه شب یلدا و تقسیم شادی ها بین خانواده ها و با جلب مشارکت خیران راه اندازی شد.

 

«محمد عین بیگی»،  مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله بجنورد نیز از بهره مندی 43 خانواده نیازمند از بسته مهربانی ویژه شب یلدا خبر داد  و گفت: در این باره  با همکاری پایگاه بسیج هفتمین مرحله کمک مومنانه توسط اهالی این مسجد انجام گرفته است.وی مبلغ هزینه شده را 2میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

 

«علی حیدری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز به تهیه 60 بسته یلدایی هدیه اهالی این مسجد به مناسبت فرا رسیدن طولانی ترین شب سال اشاره کرد و توضیح داد: این بسته ها شامل گوشت تازه گوسفندی، تنقلات و میوه است.

وی افزود: بسته ها از یک نفره تا مختص خانواده پنج نفره تهیه و چیزی در حدود پنج میلیون تومان هزینه شده است.

حیدری  همچنین با عنوان اینکه برای  پیشگیری از شیوع کرونا، در خانه ماندن ضروری است، همچنین از طراحی پوستر و نشر آن در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: به احترام کادر درمان یلدای امسال دور هم جمع نشویم.

 

«عماد گرمه»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت عباس (علیه السلام) شهرستان گرمه نیز با اعلام تهیه و تدارک 30بسته میوه یلدایی، گفت:  این بسته ها به همت خیرین و فعالان مسجد تهیه شده است.

 

«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین نیز با اعلام  توزیع 200 سبد میوه یلدایی در میان خانواده های نیازمند اسفراین، گفت: این بسته ها 5 کیلویی و شامل سیب و پرتقال و انار ویژه شب یلدا تدارک دیده و توزیع شد.

«علی نامور»، مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف ) بجنورد نیز از اجرای زنده نوجوانان گروه سرود «پیروان ولایت» برای پرسنل درمان و پرستاران بیمارستان امام حسن (علیه السلام) به مناسبت روز پرستار و قدردانی از تلاش های بی وقفه این قشر خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: 172 پرس غذای گرم به همراه بسته های تدارک دیده ویژه یلدا بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

«اصغر لنگری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد از اجرای طرح «یلدای همدلی» به همت اهالی مسجد قدس کوی صادقیه بجنورد خبر داد و افزود: بدینوسیله 40 بسته یلدایی همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیه)  آماده و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی اضافه کرد: این سبدهای میوه که شامل سیب، پرتقال و کیوی است، بر این اساس تهیه 100 سهم 10 هزار تومانی برای کمک به خانواده های محله کوی صادقیه و توسط خیرین بسته بندی شد.

«امین حقانی »، مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت اسفراین نیز از توزیع 15 بسته غذایی ویژه یلدا خبر دادو گفت: این بسته ها هرکدام  به ارزش 400 هزار تومان  و با همکاری پایگاه بسیج علی بن ابیطالب (علیه السلام) اسفراین آماده و در میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

«علی ایوبی»، رابط کانون و یکی از فعالان فرهنگی کانون فاطمیه مسجد کوی امام حسین (علیه السلام) بجنورد به اجرای طرح جهادی از سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیه) تا سالروز شهادت سردار دلها به همت فعالان مسجدی و خیرین اشاره کرد و توضیح داد: روز اول اردوی جهادی با راه اندازی طرح خدمات رسانی به نیازمندان، 65 بسته با هدف شادی آفرینی در کودکان شامل بازی فکری فرهنگی، میوه، آلبالو خشکه، بادام زمینی، شکلات، پفک، چیپس و پفیلا  بین خانواده ها توزیع شد.

«سجاد سالاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین نیز  از تهیه و توزیع 72 بسته میوه  به ارزش 50  میلیون ریال  به مناسبت شب یلدا خبر داد و افزود: این بسته های اهدایی با مشارکت خیرین مرکز نیکوکاری  مسجد اعظم اسفراین گردآوری و آماده توزیع شد.

«محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان بجنورد نیز با اشاره به تلاش جوانان عضو این کانون از توزیع 50 کیلو میوه ویژه یلدا بین خانواده های نیازمند خبر داد و اضافه کرد: این میوه بین 25 خانواده توزیع شد.

«بهزاد داورپناه»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) اسفراین نیز ضمن اعلام تدارک بسته های حمایتی ویژه خانواده های نیازمند، بسته های توزیع شده همزمان با شب یلدا را برای 20 خانواده برشمرد و گفت: این بسته ها با مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار  تومان از سوی خیرین تهیه شده است.

وی همچنین گفت: پیش از این نیز در هفته های اخیر  40 بسته مواد غذایی و کارت خرید کالا به افراد نیازمند اهدا شد.

 

گفتنی است، برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) روز پرستار و ویژه شب یلدا، برگزاری طرح معرفی کتاب در شنبه های کتاب مساجد، اجرای سرود خیابانی و قدردانی از پرستاران و پرسنل درمان بیماران کرونایی اجرای طرح ملی ایران قوی و ثبت فعالیت ها و نیز برگزاری نشست های مجازی آموزش ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، و نیز تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی و کانال های اطلاع رسانی برای مورد توجه قرار دادن هر چه بیشتر افراد و خانواده ها در اهمیت پرهیز از برگزاری دورهمی های حضوری شب یلدا و راه اندازی پویش ها و هشتک های مختلف در این باره، از دیگر این برنامه ها و تلاش های کانون ها می توان نام برد.

 

پایان/