نشست هم اندیشی «ایران قوی» در شیروان برگزار شد
نشست هم انديشي «ايران قوي» در شيروان برگزار شد

نشست هم اندیشی «ایران قوی» در شیروان برگزار شد

نشست هم انديشي ايران قوي با هدف تقويت فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان شيروان برگزار شد.
شناسه خبر : 21392 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ جلسه فرهنگی هم اندیشی «ایران قوی» با هدف آموزش و توجیه رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شیروان و تقویت فعالیت های این کانون ها، با حضور رابطان شهرستانی، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ابتدا با معرفی اجمالی طرح ایران قوی، مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور، تقویت مؤلفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد از جمله اهداف این طرح است.

 

وی همچنین گستره و مخاطبین این  طرح را کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این استان نیز همراه  با دیگر اسان های کشور  در تلاشیم تا فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد ثبت  و کانون ها بتوانند امتیازات مربوط را کسب کنند.

 

شیرازیان  در تکمیل مطالب فوق اضافه کرد:  بر اساس فراخوان و آیین نامه، این طرح زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد به گونه‌ای که همان قالب‌های دوازده ‌گانه تعریف شده‌ای که در قالب رواق‌ها و شبستان‌ها در رویداد فهما طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد اما با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در نظر گرفته شده است.

 

شیرازیان در ادامه مطلب فوق  با عنوان اینکه  هم اکنون  آموزش کانون ها در شهرستان های مختلف برای حضور فعال در این طرح آغاز شده، افزود:  این آموزش ها به صورت مجازی و نیز حقیقی با حضور محدود افراد و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم با ایجاد زمینه رقابت در سامانه بچه های مسجد بتوانیم پویایی فعالیت های فرهنگی در مساجد را ماندگار کنیم و شاهد رونق مساجد باشیم.

 

«ابراهیم عباس پور» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز با استقبال از اجرای این طرح در مدت زمان باقی مانده تا میلاد بزرگ بانوی دو عالم،  حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، برای ارتقاء فعالیت های کانون های این شهرستان اعلام آمادگی و حمایت کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه ضمن معرفی و آموزش بخش های مختلف سایت بچه های مسجد، و ارزیابی فعالیت کانون های شیروان تا به اکنون، رابطان مشکلات و مسایل موجود را مطرح و در این باره و رفع مسایل  همفکری و ارائه راهکار شد.