تفاهم نامه همکاری کانون‌های فهما و استانداری خراسان شمالی در چند قدمی امضا
تفاهم نامه همکاري کانون‌هاي فهما و استانداري خراسان شمالي در چند قدمي امضا

تفاهم نامه همکاری کانون‌های فهما و استانداری خراسان شمالی در چند قدمی امضا

به زودي و با آماده شدن پيش‌نويس تفاهم‌نامه، کانون‌هاي مساجد و استانداري خراسان شمالي همکاري و تعامل دو جانبه‌اي را تجربه مي‌کنند.
شناسه خبر : 21515 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی،  «حمیدرضا بنی اسدی»، در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که روز چهارشنبه 10 دی با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان رضوی و مسئول منطقه شش، برگزار شد، طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت های کانونهای این استان، گفت: امسال  و در دومین دوره از برگزاری رویداد رقابتی کانون های مساجد، طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود و این موضوع به عنوان مبنای سنجش فعالیت های کانون هاست  و در صدد هستیم تا از 10 درصد  کانون ها در هر  استان تقدیر شود.

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورهمچنین با بیان اینکه فعالیت ها به صورت شبکه ای سنجیده می شود، استان های مختلف کشور در مناطق مختلف دسته بندی شدهاست، افزود: منطقه شش کانون های مساجد کشور شامل استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی و خراسان جنوبی است که در ارزیابی های طرح ملی ایران قوی تا به اکنون این منطقه در رتبه اول بین دیگر مناطق قرار دارد.

«حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه اقدامات کانون های مساجد را ارزشمند و چشمگیر خواند و گفت: در این استان همواره شاهد  تلاش های کانون ها در برنامه ها و مناسبت های ملی  و منطقه ای بوده ایم.

وی با تاکید بر تقویت فعالیت کانون ها اضافه کرد: لازم است با حمایت از برنامه های کانون ها و ایجاد شور و تلاش شاهد جریانسازی هرچه بیشتر کانون ها باشیم.

فرخنده در بخشی دیگر با اذعان بر کاهش اعتبارات فرهنگی در سالهای اخیر، اجرای طرح ایران قوی را ارزشمند خواند  و گفت: با وجود کمبودها فعالان کانون های مسجد اقدامات ارزشمندی در عرصه های مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی و هنری و نیز پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام دادند که این طرح سبب می شود  روح جدید در فعالیت های مسجدی دمیده شود.

فرخنده بار دیگر با تاکید بر حمایت از اقدامات کانون ها، از تهیه پیش نویس همکاری کانون ها با استانداری خراسان شمالی  خبر داد و اعلام کرد: این پیش نویس در حال حاضر تایید شده  و پس از امضا اجرایی می شود.

همچنین در ادامه «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی شمالی نیز با عنوان اینکه این استان سال گذشته در شاخص های هشت گانه نخستین رویداد ملی فهما در میان استان های برتر قرار گرفت و گفت: امسال نیز سعی داریم با تلاش و تقویت فعالیت کانون ها، بتوانیم اثرگذار  باشیم.