طرح ملی ایران قوی؛ مبنای سنجش و عملکرد فعالیت ستادهای استانی
طرح ملي ايران قوي؛ مبناي سنجش و عملکرد فعاليت ستادهاي استاني

طرح ملی ایران قوی؛ مبنای سنجش و عملکرد فعالیت ستادهای استانی

بني اسدي در نشست شوراي اداري ستاد فهماي خراسان شمالي ضمن تاکيد بر اهميت طرح ملي ايران قوي گفت: مبناي سنجش و ارزيابي عملکرد استان‌ها اين طرح است.
شناسه خبر : 21517 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛  به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «حمیدرضا بنی اسدی» در نشست شورای اداری ستاد فهمای خراسان شمالی با عنوان اینکه طرح ملی ایران قوی با هدف تقویت بیشتر فعالیت های کانونهای مساجد و ایجاد زمینه تبادل بیشتر بین فعالین مساجد طراحی شد، گفت» 3 شبستان و 12 رواق  با 48 فعالیت زیر مجموعه در نظر گرفته که هم اکنون نحوه ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و فعال شده است.

مدیرکل  برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور  افزود: این طرح از ایام دفاع مقدس آغاز شده و تا 22 بهمن ماه و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد.

بنی اسدی، به ارزیابی فعالیت های استان ها اشاره کرد و گفت: بر اساس نحوه فعالیت ها و اثر بخشی طرح ایران قوی، استانها ارزیابی و سنجیده می شوند.


وی همچنین تاکید کرد: بر اساس طرح ایران قوی و سامانه بچه های مسجد  علاوه رتبه بندی کانون ها استانها بر همین اساس سنجیده می شوند.


بنی اسدی همچنین با عنوان اینکه در سال پایانی برنامه ششم توسعه قرار داریم و براین اساس  می بایست 4 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور تا پایان برنامه راه اندازی شود، گفت: لازم است با شناخت درست از برنامههای و طرح و تسلط بر طرح ایران قوی بتوانیم مشکلات در این زمینه را رفع کنیم.

وی در ادامه تقدیر از 10 در صد کانون های هر استان و نیز انتخاب رابطان  برتر  را در این راستا اعلام کرد.


«محمد ابدالی تکلو»، در ادامه این نشست، سخنان تاریخی و راهبردی رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد و وجود بارگاه ملکوتی و معنویت بی پایان امام هشتم (علیه السلام)  را  از ویژگی های بارز، منحصر بفرد و بالنده این منطقه از کشور نام برد و اجرای طرح ایران قوی را در تقویت کانون های مساجد مهم برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و دبیر شورای منطقه ای منطقه 6 ستاد های استانی کشور، افزود: این طرح کمک می کند تا  قابلیت های که پیش از این در مساجد وجود داشت، تقویت شود، با این ویژگی های فرهنگی و هنری ارتقاء یابد و از ریزش نیروهای مسجدی جلوگیری می شود.

در ادامه «هاشم شیرازیان»، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح ایران قوی،  شهرستان های گرمه  و مانه و سملقان و نیز اسفراین را به ترتیب در رده های اول تا سوم ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد تا به این تاریخ اعلام کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: این رده بندی  بر اساس آخرین آمار استانی اعلام شده از سوی معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور است، که رتبه بندی میزان کسب امتیازات  ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد توسط کانون های مساجد در شهرستان های نامبرده نسبت به دیگر شهرستان ها را مشخص می کند.


شیرازیان در ادامه به برخی از فعالیت های کانون های مساجد در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: انتشار همزمان 25 عنوان کتاب توسط مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده  روستای بزنج اسفراین و کسب رتبه های برتر ملی در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری از جمله جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، برگزاری موفق جشنواره فیلم روستا و عشایر، برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (علیه السلام) از آن جمله است که می توان به وضوح به آن اشاره کرد.