برگزاری وبینار آموزشی «ایران قوی» ویژه رابطان فهمای خراسان شمالی
برگزاري وبينار آموزشي «ايران قوي» ويژه رابطان فهماي خراسان شمالي

برگزاری وبینار آموزشی «ایران قوی» ویژه رابطان فهمای خراسان شمالی

وبينار آموزشي «ايران قوي» ويژه رابطان شبکه رابطين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در فضاي اسکاي روم برگزار شد.
شناسه خبر : 21533 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این وبینار، ابتدا با معرفی اجمالی طرح ایران قوی، مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  کشور، تقویت مؤلفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد از جمله اهداف این طرح است.

 

وی همچنین گستره و مخاطبین این  طرح را کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این استان نیز همراه  با دیگر استان های کشور  در تلاشیم تا فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد ثبت  و کانون ها بتوانند امتیازات مربوط را کسب کنند.

 

شیرازیان ضمن قدردانی از حضور رابطان کانون های مساجد شهرستان های مختلف استان در این وبینار آموزشی  در تکمیل مطالب فوق اضافه کرد:  بر اساس فراخوان و آیین نامه، این طرح زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد به گونه‌ای که همان قالب‌های دوازده ‌گانه تعریف شده‌ای که در قالب رواق‌ها و شبستان‌ها در رویداد فهما طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد اما با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم با ایجاد زمینه رقابت در سامانه بچه های مسجد بتوانیم پویایی فعالیت های فرهنگی در مساجد را ماندگار کنیم و شاهد رونق مساجد باشیم.

 

در این نشست مجازی ساانه بچه های مسجد و بخش های جدید اضافه شده و کاربردها و نحوه ثبت فعالیت ها در این سامانه  توسط «امین درتومی»، کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی و نیز «اسفندیار مکرمی»، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد فهمای استان برای رابطان تشریح شد و سوالات پاسخ داده شد.