نخبه مسجدی با ثبت چهار اختراع همچنان در انتظار حمایت مسئولان
نخبه مسجدي با ثبت چهار اختراع همچنان در انتظار حمايت مسئولان

نخبه مسجدی با ثبت چهار اختراع همچنان در انتظار حمایت مسئولان

نخبه مسجدي عضو کانون فرهنگي هنري انصار فاروج تاکنون 4 عنوان اختراع در زمينه پزشکي و درماني در اداره ثبت اختراعات ايران به نام خود به ثبت رسانده است.
شناسه خبر : 23450 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانهای (فهما) از خراسان شمالی؛ «سجاد شیردل نجف آباد» مخترع جوان مسجدی و عضو کانون فرهنگی هنری انصار مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای ترنیک از توابع شهرستان فاروج  است از سال 94 و دوران  دانشجویی تاکنون توانسته با تلاش  و پشتکار مالکیت  چهار اختراع در حوزه تجهیزات پزشکی و پیش بیمارستانی  را در اداره ثبت اختراعات ایران را به نام خود ثبت کند.

 

این مخترع جوان مسجدی که هم اکنون تکنسین اورژانس بیمارستان شیروان  است  در خصوص این اختراعات ثبت شده گفت: اولین اختراع من در سال 95 با عنوان «ثابت کننده جسم نافذ به بدن» با شماره ثبت 880901 است که شامل یکی از ابزارهای  پیش بیمارستانی فردی برای کمک به افراد آسیب دیده است و مانع ازهم گسیختگی و پراکندگی  بدن در راستای حرکت جسم نافذ می شود.

 

وی در ادامه «پانسمان فیلتر دار مسدود کننده ورود هوا در زخم های مکشی دیواره  قفسه سینه صدری»  از دیگر پژوهش ها اختراعات خود  به شماره ثبت 93015 معرفی کرد و گفت: این اختراع نیز در سال 96 به ثبت رسیده است.

 

این پژوهشگر جوان ثبت  «نمونه گیر مدفوع  با ایجاد سه لایه  جهت تخلیه کامل » با شماره 91120 و نیز « تامپون  و آتل آماده  آماده در خونریزی تناسلی» با شماره ثبت 91762  را از دیگر پژوهش های خود در طی سالهای 94 تاکنون اعلام کرد.

 

شیردل همچنین اعلام کرد: با وجود اینکه این  نمونه ها، جدید و پیش از این حتی نوع مشابه آن نیز به ثبت نرسیده،  اما برای تولید انبوه تاکنون از هیچ نهادی مورد حمایت قرار نگرفته ایم.

 

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش در روند انجام صحیح کارها و برنامه ها، گفت: پژوهش باعث شده تا برای مشکلاتی که در حوزه کاری و درمانی ممکن است بسیار خطر ساز باشد با راه حل های ساده رفع شود، لذا حمایت از پژوهش و نوآوری ضروریست.

 

این مخترع، در ادامه با عنوان اینکه کاش حمایت های صورت گرفته سبب انگیزه بخشی به جوانان و راهگشای اقدامات بزرگتر باشد،  تصریح کرد:  اگر حمایتی نیز صورت بگیرد در قالب وام های کلان بانکی است که بازپرداخت آن کمر شکن و بعضا غیرممکن است.

 

شیردل که در یکسال گذشته در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید 19 و برای سلامتی هموطنان در تلاش است، خواست تا با رعایت نکات ساده بهداشتی و موارد لازم که بارها عنوان شده، افراد مراقب سلامت خود و خانواده خود باشند.

 

پایان/