از تشکیل ستادهای خودجوش مردمی در مساجد تا برگزاری محافل و برنامه های فرهنگی مجازی
از تشکيل ستادهاي خودجوش مردمي در مساجد تا برگزاري محافل و برنامه هاي فرهنگي مجازي
همزمان با دهه فجر چهل و دوم؛

از تشکیل ستادهای خودجوش مردمی در مساجد تا برگزاری محافل و برنامه های فرهنگی مجازی

رييس کارگروه تخصصي مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالي، امروز در نشست خبري، برنامه هاي اين کارگروه به مناسبت چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را تشريح کرد.
شناسه خبر : 23668 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «هاشم شیرازیان»، رییس کارگروه تخصصی مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالی، امروز 5 شنبه 9 بهمن ماه جاری، در نشست خبری، ضمن تاکید بر اهمیت نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: از صدر اسلام تاکنون و در برهه های مختلف، رویدادهای تاریخی و تأثیرگذار از مسجد آغاز شده است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از حرکت تاریخی امام خمینی (ره) از مسجد سلماسی قم آغاز شد.

 

وی به برنامه های طراحی شده ویژه ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط  کنونی و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیشتر برنامه ها در بستر فضای مجازی و یا با محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی  برنامه ریزی  و اجرا می شود .

 

وی به تشکیل ستاد های مردمی در مساجد و اجرای خودجوش برنامه 10 شب 10 مسجد در 42 مسجد شهرستان های استان  خبر داد و گفت: نخستین برنامه  با هدف استقبال از برنامه های دهه فجر یازدهم بهمن در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد با حضور مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

 

رییس ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین از افتتاح ساختمان کانون و کتابخانه روستایی  شهدای مهنان در روستای مهنان بجنورد  خبر داد و گفت: این پروژه به همت  و پی گیری های مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مهنان و با اعتبار و حمایت خیرین و دستگاه های فرهنگی احداث و به بهره برداری می رسد.

 

شیرازیان، همچنین از افتتاح دو کانون فرهنگی هنری  امام علی (علیه السلام) در شهر آشخانه و نیز کانون  شهدای مقاومت در مسجد روستای کلاته غمو از توابع شهرستان مانه و سملقان  همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

 

وی  برگزاری مسابقات قرآنی را مورد توجه قرار داد و گفت: اختتامیه جشنواره قرآنی دانش آموزی با عنوان یاس نبوی همزمان با میلاد دخت نبی (صلی الله علیه وآله وسلم)، حضرت فاطمه زهرا  (سلام الله علیها)  در صحن مبارک امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (علیه السلام)  بجنورد  15 بهمن برگزار می شود.

 

وی برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان را در ادامه  اعلام کرد و گفت: چهاردهمین دوره این مسابقات به صورت مجازی و برای دو رده سنی 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال در رشته های قرآنی از جمله  مکبری، موذنی، قرائت ، ترتیل و حفظ جزء 30 و حفظ کل  و نیز قرائت نماز و نقاشی آیات و ... برگزار می شود.

 

وی به  اجرای طرح ملی «ایران قوی» اشاره کرد و گفت: این طرح رقابتی و ویژه ارزیابی اقدامات کانون های مساجد کشور است که  از ایام هفته دفاع مقدس سال جاری آغاز شده و تا 22 بهمن ماه، فعالان کانون های مساجد فرصت دارند که فعالیت های خود را در قالب 3 شبستان و 12 رواق با 48 برنامه و شاخص تعیین شده در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

شیرازیان، در بخش دیگر تهیه بسته های معیشتی توسط اهالی مسجد و توزیع بین خانواده های نیازمند، از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر اعلام کرد و گفت: یکهزار و 200 بسته حاوی گوشت نذری از سوی خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه قم (سلام الله علیها) ارسال و بین نیازمندان در نقاط مختلف  شهری و روستایی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد توزیع می شود.

 

رییس کارگروه تخصصی مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی، اجرای طرح سه شنبه های تکریم و قدردانی از فعالان مسجدی و خانواده معزز شهدا، برگزاری جشنواره های سرود «صدای انقلاب» و «با تو می سرایم» و نیز برگزاری مسابقه کتابخوانی «راز سلیمانی» و نیز اجرای مسابقه تولید کلیپ های انقلابی در فضای نرم افزار شاد را از دیگر برنامه های این کارگروه  و فعالان مسجد به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نام برد.

 

شیرازیان  همچنین در خاتمه برگزاری محافل قرآنی مجازی و اجرای مراسم تجلیل از گروه های جهادی  فعال در مبارزه با شیوع ویروس  کرونا را به عنوان دیگر برنامه ایام دهه فجر چهل و دوم معرفی کرد.

 

پایان/