شناسنامه شهادت نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی رونمایی شد
شناسنامه شهادت نخستين شهيد مدافع حرم خراسان شمالي رونمايي شد
در راستای اجرای برنامه 10 شب 10 مسجد؛

شناسنامه شهادت نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی رونمایی شد

شناسنامه نخستين شهيد مدافع حرم خراسان شمالي منتشر و در مراسم استقبال از چهل دومين دهه فجر پيروزي با حضور مسئولان و خانواده معزز شهدا رونمايي شد.
شناسه خبر : 23730 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، شناسنامه «شهید فیروز حمیدی زاده»، نخستین شهید گلگون کفن مدافع حرم استان خراسان شمالی و از شهدای هنرمند کشور توسط قرارگاه سنگر کتاب و همراهی کانون فرهنگی هنری بصیرت بجنورد، با حضور خانواده شهید، «میثم نیلی»، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی  و مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتاب  و نیز تنی چند از مسئولان فرهنگی عرضه شد.

 

در این رونمایی که در قالب برنامه «10 شب، 10 مسجد» و استقبال از برنامه های مسجدی گرامیداشت  چهل و دومین بهار پیروزی خراسان شمالی برگزار شد،  علاوه بر خانواده و سه فرزند شهید حمیدی زاده، مادران سه شهید والا مقام شهید «میرزا نادری»، شهید » علی اکبر رنجبر » و شهید «مرتضی رحمانی» شاهد این رونمایی ارزشمند بودند.

 

«رضا هدایتی»، جوان مسجدی استان و دبیر قرارگاه سنگر کتاب در این مراسم، از فعالیت شعب این قرارگاه در 16 شهرستان کشور خبر داد و گفت: هم اکنون علاوه بر خراسان شمالی در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، خوزستان و خراسان رضوی  و خراسان جنوبی، فارس این قرارگاه فعال شده است.

 

وی برگزاری کارگاه های داستان نویسی، طراحی و انتشار شناسنامه شهدا، برگزاری کارگاه های آموزشی طرح اندیشه کلی در قرآن از اهم برنامه های این قرارگاه در مدت یکسال گذشته معرفی کرد.

 

گفتنی است، شناسنامه شهید حمید زاده، مزین به مهر شهادت، در قالب شناسنامه ملی فردی است که علاوه بر مشخصات فردی در صفحه اول، صفحات بعدی شامل معرفی خانواده و ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی شهید برهه های مختلف زندگی کودکی و نوجوانی، تحصیلات و ازدواج، مسئولیت ها و خصوصیات برجسته شهید است.