کانون های برتر «ایران قوی» در شهرستان مانه و سملقان تقدیر شدند
کانون هاي برتر «ايران قوي» در شهرستان مانه و سملقان تقدير شدند
همزمان با 18 اسفند؛

کانون های برتر «ایران قوی» در شهرستان مانه و سملقان تقدیر شدند

مديران کانون هاي فهما شهرستان مانه و سملقان که در عرصه اجراي طرح ملي ايران قوي حائز امتياز برتر شدند، همزمان با 18 اسفند، سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور معرفي و تقدير شدند.
شناسه خبر : 25927 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی، نشست تجلیل از مدیران فعال و رابطین تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد مانه و سملقان که حائز امتیاز برتر در اجرای طرح ملی ایران قوی شدند، امروز با حضور حجت الاسلام احمدزاده،  امام جمعه شهر آشخانه تقدیر شدند.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته کانون ها،  فعالیت 393کانون فرهنگی هنری دارای مجوز در مساجد استان را اعلام کرد و افزود: 242 کتابخانه مخزن دار و باز  نیز در کانون های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند.

 

از راه اندازی سامانه بچه های مسجد و توسعه فعالیت های مجازی خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر فعالیت های کانون ها از طریق همین سامانه و در قالب رویداد ملی فهما در سال گذشته و نیز طرح ملی ایران قوی در سال جدید رصد و ارزیابی شده و برترین فعالیتها و کانون های تاثیرگذار معرفی شده اند.

شیرازیان اضافه کرد: هم اکنون فعالیت های ثبت شده کانون ها در قالب سه شبستان فرهنگ و هنر نوآوری  با 12 رواق و 48 برنامه  زیرمجموعه مرتبط، در حال ارزیابی و داوری است.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین اعلام کرد:  در راستای توسعه فعالیت های مجازی فرایند درخواست و صدور مجوز فعالیت کانون ها نیز به صورت مجازی  و ثبت در سامانه انجام می گیرد که تاکنون 130 کانون موفق به دریافت مجوز الکترونیک کانون شدند.

 

شیرازیان  آماری نیز از اجرای برنامه ها و اقدامات  کانون های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد از ابتدای سال تا کنون نیز ارائه کرد و افزود: در حوزه فرهنگی و هنری یکهزار و 402 برنامه  در این سامانه به ثبت رسیده  که شامل ثبت 35 گروه سرود، ثبت 21 گروه نمایش، 15 گروه فیلم سازی، 6 هزار و  524 شرکت کننده در دوره های آموزشی و آزمون های آن، ثبت 480 برنامه در قالب طرح ملی راهکار و کمک های همدلانه، 411 برنامه در شنبه های کتاب، سه شنبه های تکریم و تقدیر از خانواده معظم شهدا و فعالان مسجدی 370 برنامه،  319 خلاصه نویسی کتاب، ثبت 247 ایده، جشنواره روح مقاومت 202 اثر، 134 پایگاه طرح تلاوت نور، انقلاب به روایت کودکان 117، ارسال 104 اثر در بخش های مختلف جشنواره قرآنی مدهامتان87 اثر در جشنواره  سردار سلیمانی،  ثبت 63 طرح در بخش سحاب، ثبت 40 کتابخانه، 34 اثر تجسمی و نیز 12 طرح کسب و کار فرهنگی  است.

 

«مجید شاکری»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان نیز در این نشست از فعالیت 43 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان  خبر داد و گفت: در بخش صدور مجوز الکترونیک کانون های این شهرستان رتبه اول ایران قوی را در میان شهرستان های استان از آن خود کرده و در ثبت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی هنری پیش گام بودند.

 

وی ضمن حمایت از فعالیت ها و طرح های فرهنگی هنری کانون هاف از تلاش های خداجویانه و تاثیرگذار اهالی مسجد در روشن نگهداشتن چراغ مساجد قدردانی کرد.

 

در این جلسه از «مریم رجبی» مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (علیهم السلام)، «مهدی صمدی» مدیر کانون فرهنگی هنری مهرورزان جوان، «ایوب قاسمی» رابط فعال شهرستان و مدیر کانون فرهنگی هنری قدر ولایت، «محمد علي سجادي» مدیر کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف)، «عباسعلی نجفی» مدیر کانون فرهنگی هنری  شهدای روستای نجف، «ابراهیم شاکری» مدیر کانون حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرج الشریف)، «کبری مسرور» رابط فعال کانون فرهنگی هنری ضامن آهو، «احیا براتی» مدیر کانون ثامن الحجج (علیه السلام)،  حجت الاسلام رضا برومند مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (علیه السلام)  و نیز جواد باکشت مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر در این شهرستان تقدیر شد.

 

بر این اساس نشست مذکور به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا  با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور محدود افراد برگزار شد.

 

پس از این مراسم و با حضور امام جمعه و مدیران و رابطان کانون های حاضر در جلسه موسسه  نیز افتتاح شد و  رسما فعالیت مشاوره و خدمات مددکارانه خود را آغاز کرد.

 

گفتنی است، پس از این و در روزهای آتی نیز کانون های فعال در اجرای طرح ملی ایران قوی  طی نشست های شهرستانی به طور مجزا در هر شهرستان، معرفی و تقدیر می شوند که در این راستا 90 کانون فرهنگی هنری در استان مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

پایان/