کانون های فرهنگی هنری احیاگر کارکرد فرهنگی مساجد است
کانون هاي فرهنگي هنري احياگر کارکرد فرهنگي مساجد است
استاندار خراسان شمالی:

کانون های فرهنگی هنری احیاگر کارکرد فرهنگی مساجد است

استاندار خراسان شمالي به مناسبت 18 اسفند، سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: کانون هاي مساجد با پرداختن به مسائل فرهنگي و هنري ضمن شاداب تر کردن فضاي مسجد و ايجاد جاذبه براي مخاطبان، مي‌توانند کارکرد فرهنگي مساجد را احياء و تبيين کنند.
شناسه خبر : 26038 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «محمدعلی شجاعی»، استاندار خراسان شمالی به نقش ارزنده کانون های فرهنگی هنری مساجد در بهره مندی از کارکردهای فرهنگی مسجد برای توسعه هر چه بیشتر جامعه و رفع مشکلات،  گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد تشکیل شد تا هنرمندان در مسجد گرد هم بیایند و هنرمند مسجدی تربیت شود و بدینوسیله کارکرد اصلی مساجد و محوریت آن در جامعه تبیین شود.



وی با بیان اینکه لازم است هر فعالیت و برنامه بزرگ اجتماعی، اقتصادی و ورزشی دارای پیوست فرهنگی و هنری باشد، اظهارکرد: با توجه به نقش محوری مساجد و فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در آن، می‌توان ضمن ارائه طرح‌های ارزشمند هنری توسط فعالان‌کانون‌ها، سبک و سیاق اجرای برنامه‌های بزرگ استان را اثربخش‌تر کرد.



وی رونق فرهنگ در مناطق کم‌برخوردار از جمله روستاها از سوی فعالان کانون‌های مسجد را مورد توجه قرار داد و به عنوان مصداق به درخشش پیاپی روستاهای بزنج از توابع اسفراین، اسفیدان از توابع بجنورد، قلعه خان از توابع مانه و سملقان و روستای ارکان از توابع  شهرستان بجنورد در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در پنج دوره که به همت مدیران کانون‌های مساجد موفق به کسب این درخشش شده‌اند، اشاره کرد.


شجاعی در تکمیل مطالب خود به حمایت های دولت تدبیر و امید از فعالیت ها و برنامه های مختلف کانون های مساجد نیز اشاره ای داشت و در این خصوص اعلام کرد:  در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی به منظور راه اندازی و تأسیس ۱۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای بزرگ استان تا پایان سال به تصویب رسیده است.

 

شجاعی که همچنین عهده دار نایب رییسی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است،  در خاتمه از تنظیم پیشنویس تفاهم نامه حمایت از فعالیت های کانون ها، خبر داد و گفت: این تفاهم نامه  به زودی امضا می شود و دامنه حمایتی از فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد گسترده تر خواهد شد.