کتابخانه های فعال کانون های مساجد خراسان شمالی حمایت می شوند
کتابخانه هاي فعال کانون هاي مساجد خراسان شمالي حمايت مي شوند
با اختصاص مبلغ 77 میلیون ریالی؛

کتابخانه های فعال کانون های مساجد خراسان شمالی حمایت می شوند

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي خبر داد: 77 ميليون ريال اعتبار حمايتي از فعاليت هاي کتاب و کتابخواني، تا پايان سال جاري به حساب کتابخانه هاي فعال کانون هاي مساجد اين استان واريز مي شود.
شناسه خبر : 26134 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۲

به گزار ش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی، «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مبلغ 77 میلیون ریال به حساب 14 کتابخانه فعال در کانون های مساجد این استان واریز می شود.

 

وی حمایت از فعالیت های کتابخانه ای و ترویج فرهنگ انس با کتاب  را از اهداف اصلی اختصاص این اعتبار اختصاص یافته برشمرد و افزود: این کتابخانه ها در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده و در طول  دوسال گذشته نسبت به دیگر کتابخانه ها، فعال تر بوده است.

وی با معرفی این کتابخانه  ها اعلام کرد: کتابخانه «امام رضا (علیه السلام)» و «حضرت عباس (علیه السلام)» در شهرستان گرمه، همچنین کتابخانه کانون «امامت»، «امام رضا (علیه السلام)» و کانون «رمضان» در شهرستان بجنورد و نیز کتابخانه های کانون «معراج السعاده»، «محبان الزهرا(سلام الله علیها)» و «مشکات» در شهرستان اسفراین در این راستان حمایت می شوند.

 

شیرازیان، همچنین کتابخانه کانون های «چهارده معصوم (علیهم السلام) و «مهرورزان جوان» در مانه و سملقان، کتابخانه کانون «یاسین» در فاروج، «شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف)» و «امام سجاد (علیه السلام)» در شیروان و نیز کانون «رأفت» جاجرم  را شامل این اعتبار حمایتی اعلام کرد.

 

وی همچنین گفت: 5 میلیون 500 هزار ریال  به حساب این کتابخانه ها واریز می شود.

شیرازیان  آموزش کتابداران کانون های مساجد را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تا کنون  دوره آموزشی کتابداری  و آموزش کتابداران کانون ها به صورت مجازی و حضوری نیز برگزار شده  است.

گفتنی است، 242 کتابخانه باز و مخزن دار در کانون های مساجد استان  دارای مجوز و فعال است.

 

پایان/