کانون‌های فهمای استان خراسان شمالی به استقبال نیمه شعبان المعظم می‌روند
کانون‌هاي فهماي استان خراسان شمالي به استقبال نيمه شعبان المعظم مي‌روند

کانون‌های فهمای استان خراسان شمالی به استقبال نیمه شعبان المعظم می‌روند

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با تدارک برنامه هاي متنوع به استقبال ميلاد سراسر نور و رحمت حضرت مهدي موعود (عج ) مي روند.
شناسه خبر : 26299 تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اهالی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با پیش بینی و اجرای برنامه های متنوع ویژه فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد یگانه منجی و عدالت گستر عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف)  این روز بزرگ را جشن می گیرند.

«هاجر السادات هاشمی»، رابط کانون های شهری و روستایی شهرستان جاجرم از برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت مجازی به مناسبت نیمه شعبان  خبر داد و از طریق نرم افزار شاد ویژه دانش آموزان  خبر داد و گفت: سه مسابقه  در قالب  ارسال کلیپ دابسمش، مسابقه معرفی طعم های شیرین خدا و نیز  «نامه من به امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف )» طراحی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری  رأفت شهر شوقانهمچنین از توزیع یکهزار و 500 پرس غذای نذری بین خانوادههای نیازمند  به همت و مشارکت خیرین در این منطقه به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف ) خبر داد.

همچنین «حامد قشلاقی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت روستای علی آباد بجنورد و رابط کانون های روستایی آن از برگزاری جشن میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف ) در این روستا به همت اهالی مسجد خبر داد و گفت: این جشن  در قالب راه اندازی کاروان شادی  خودرویی و دوچرخه سواری نوجوانان  و نیز موتور سواران  برگزار می شود.

وی افزود: این کاروان  ساعت 16 روز یکشنبه 8 فروردین ماه جاری  و در آستانه نیمه شعبان  از مقابل حسینیه الغدیر روستای علی آباد  آغاز می شود.

اما حجت الاسلام «رضا جواهری»، از طلاب حوزه علمیه و مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب شهر بجنورد  با اعلام  همت جوانان و اهالی این کانون برای تهیه و طبخ شله زرد نذری، گفت: این اقدام خداپسندانه همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) انجام می شود.

این گزارش می افزاید: «سعید شکوری »، مدیر کانون فرهنگی هنری  امام حسن مجتبی (علیه السلام) و رابط کانون های شهری و روستایی اسفراین  نیز در این باره از برگزاری اردوی جهادی بچه های مسجدی  خبر داد و گفت: تصمیم داریم  ایام  باقی مانده عید نوروز  و به مناسبت اعیاد شعبانیه  با همیاری و کمک خیرین برای ساخت و تعمیر منازل نیازمندان  این شهرستان بویژه در مناطق روستایی و محروم در قالب گروهی جهادی اقدام کنیم.

همچنین «بهنام قدسی» میر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز از تهیه و توزیع بسته های معیشتی  به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال نو خبر داد  و گفت:  این بسته های  حاوی خشکبار برنج و ماکارونی،  روغن و حبوبات، رب گوجه فرنگی شیرینی و شکلات  و گوشت تازه  گوسفندی و قند و چای  است.

وی اضافه کرد: بسته های  یک نفره تا  پنج نفره تدارک دیده شده  که  به همراه  23 کارت هدیه  50 هزار  تومانی و 30 عدد کارت صد هزار تومانی به خانواده ها اهدا شد.

از سوی دیگر «غلامحسن امیری»  مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) و رابط کانون های شهری و روستایی اسفراین نیز از تدارک و پیش بینی برنامه‌های متنوع ویژه اعیاد شعبانیه و میلاد  پیشوای دوازدهم شیعیان و منجی عالم بشریت خبر داد و گفت:  کاروان شادی نسیم انتظار همزمان با ساعت 9 صبح نیمه شعبان  و از پارک قائم؛ گلزار شهدای گمنام اسفراین آغاز می شود.

وی برپایی ایستگاه خوشنویسی، اجرای کرسی تلاوت نور و  محفل انس با قرآن و نیز مراسم جشن میلاد حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) از اهم برنامه ها  عنوان کرد.

گفتنی است،  مراسم اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود و فرخنده  حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف) در دیگر  کانون های مساجد شهری و روستایی  استان با اجرای مسابقات فرهنگی حضوری و مجازی،  طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و نیز تهیه بسته های معیشتی با همکاری و مشارکت خیرین نیک اندیش و همچنین  محافل انس با قرآن و قرائت زیارت آل یاسین و نیز احیاء داری شب نیمه شعبان در جوار امامزاده ها و اماکن مذهبی به همت اهالی مسجد البته با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله اجتماعی برگزار می شود.