31 فروردین ماه؛ پایان مهلت شرکت در جشنواره قرآنی مدهامتان
31 فروردين ماه؛ پايان مهلت شرکت در جشنواره قرآني مدهامتان
مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در برنامه زنده تلویزیونی؛

31 فروردین ماه؛ پایان مهلت شرکت در جشنواره قرآنی مدهامتان

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي در برنامه زنده تلويزيوني «صبح تازه» با اعلام برنامه هاي ماه مبارک رمضان و اجراي طرح بهارانه فهما، ترويج فرهنگي قرآني و انس با قرآن کريم با برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان و معرفي بخش هاي آن را محور اين برنامه ها نام برد.
شناسه خبر : 26645 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صبح تازه» که هر روز صبح از شبکه استانی اترک به طور زنده پخش می شود، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه میهمانی خدا، به اهم برنامه های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده توسط فعالان کانون های مساجد ویژه این ایام اشاره کرد و ترویج فرهنگ انس با قرآن را با طراحی رواق نور در سامانه بچه های مسجد را مورد توجه قرار داد.

 

وی در توضیح بیشتر طرح بهارانه فهما را  باردیگر معرفی کرد و با اعلام برنامه های قرآنی در رواق نور  این طرح  افزود: مناجات خوانی، جلسات قرآن شامل جزء خوانی، ختم قرآن، تفسیر و حفظ و آموزش قرآن، قصه گویی از قصص قرآنی برگزاری محافل و کرسی تلاوت نور از اهم این اقدامات است که به صورت مجازی و در شهرهای با محدودیت کمتر نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی به برگزاری چهاردهمین دوره برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و به عنوان  یکی از برنامه های مهم قرآنی برشمرد و گفت: این مسابقات در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مکبری، اذان، اذکار نماز، حفظ جزء 30  حفظ کل  و همچنین نقاشی آیات در دور رده سنی 7 تا 16 سال و  16 تا 30 سال در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

شیرازیان ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات تا پایان فروردین ماه جاری فرصت دارند که با مراجعه به سایت بچه های مسجد در رشته های مختلف اثر خود را  ثبت کنند.

 

وی برپایی آشپزخانه های مهدوی و اطعام نیازمندان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، رونمایی از آثار هنری هنرمندان مسجدی از جمله رونمایی از  ماکت شیشه ای قرآن اثر دست محمد کاظم زاهدی، هنرمند مانه و سملقانی و رونمایی از کتاب شکوه کرامت را به اهم فعالیت های ویزه ماه مبارک رمضان افزود.

 

شیرازیان  همچنین توزیع یکهزار و 100 بسته گوشت نذری اهدایی موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا با مشارکت کانون های مساجد درمیان خانواده های نیازمند  نقاط مختلف شهری و روستایی  را از دیگر برنامه های مهم  کانون ها  به مناسبت ماه رمضان اعلام کرد.

 

پایان/