تاکید استاندار خراسان شمالی بر حمایت از طرح و برنامه های کانون های مساجد استان
تاکيد استاندار خراسان شمالي بر حمايت از طرح و برنامه هاي کانون هاي مساجد استان

تاکید استاندار خراسان شمالی بر حمایت از طرح و برنامه های کانون های مساجد استان

نشست هم انديشي حمايت از فعاليت هاي کانون هاي مساجد خراسان شمالي با حضور استاندار خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 27261 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست هم اندیشی  حمایت از فعالیت های و اقدامات  کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور«محمد علی شجاعی»،  استاندار  این استان  در دفتر وی  برگزار شد.

«محمد علی شجاعی»،  استاندار در این نشست صمیمانه  ضمن رضایت از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به ویژه در حوزه روستایی و به طور نمونه تلاش و همراهی اهالی مسجد در  کسب رتبه برتر  جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران و نیز انتخاب روستاهای قرآنی، برای توسعه و ارتقاء این فعالیت ها  اعلام حمایت کرد.

 

وی ضمن تاکید بر تدارک جلسه  رسمی انعقاد تفاهم نامه حمایتی استانداری با ستاد کانون های مساجد، خواست تا سومین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگ هنری مساجد استان در نزدیکترین زمان ممکن و در محل استانداری برگزار شود.

 

نماینده عالی دولت  در خراسان شمالی همچنین به تعهد حمایت از 10 کانون تازه تاسیس استان در سال 99 تا سقف 10 میلیون تومان که پیش از این و در سال گذشته اعلام شده، افزود: در سال جاری نیز به فرمانداری های شهرستان ها نیز ابلاغ می شود تا در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی این شهرستان ها، اعتباری در حمایت از کانون های مساجد هر شهرستان اختصاص یابد.

 شجاعی همچنین در خصوص بازدید از فعالیت های کانون ها  چه به صورت حضورت در صورت مساعد شدن و کاهش  شرایط  ابتلا سرایت ویروس کرونا  و کمتر شدن محدودیت ها و چه به صورت مجازی اعلام آمادگی کرد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان ارائه کرد و گفت: ۳۹۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان شمالی فعال اند.

وی در ادامه از فعالیت کتابخانه کانون‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگ مطالعه از مساجد خبر داد و اعلام کرد: ۲۴۲ کتابخانه مخزن دار و باز در کانون‌های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند.

شیرازیان به طراحی و راه‌اندازی سایت بچه‌های مسجد با هدف طراحی زیست‌بوم مجازی کانون‌های مساجد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و یکپارچه‌سازی و تعامل گسترده‌تر اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر روند ارزیابی و رقابتی برای ارتقاء فعالیت‌های کانون‌های مساجد ایجاد شده است که فعالان کانون‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف در این سامانه ثبت کنند و صفحه‌ای اختصاصی برای عرضه فعالیت‌های خود داشته باشند.

وی در ادامه به افتخارات کسب شده توسط فعالان کانون‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاش کانون‌های استان در ابتدای سال 99 این استان توانست به‌عنوان یکی از استان‌های برگزیده نخستین رویداد ملی فهما در شاخص رسانه و فضای مجازی انتخاب و معرفی شود.

وی کسب عنوان برگزیده روستای دوستدار کتاب ایران و دریافت جایزه استمرار در چند دوره پیاپی برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، به همت و تلاش مدیران کانون‌های مساجد در روستاهای بزنج، قلعه خان، اسفیدان، ارکان، زوارم، طبر را مورد توجه قرار داد.

شیرازیان  از استاندار خواست تا ردیف بودجه و اعتبار حمایتی  تعمیر و تجهیز کانون های مساجد استان هر ساله در منابع استانی قرار گیرد و اختصاص یابد.

پایان/