همدلی عیدانه اهالی فهما خراسان شمالی در دستگیری از نیازمندان
همدلي عيدانه اهالي فهما خراسان شمالي در دستگيري از نيازمندان

همدلی عیدانه اهالی فهما خراسان شمالی در دستگیری از نیازمندان

فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي تهيه بسته هاي عيدانه و دستگيري از نيازمندان عيد سعيد فطر را بزرگداشتند.
شناسه خبر : 27340 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی،  فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تدارک برنامه های فرهنگی و اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه از جمله برگزاری نماز عید فطر و تهیه بسته های معیشتی پس از یکماه عبادت و روزه داری به استقبال عید سعید فطر رفتند و با دستگیری از نیازمندان و تقسیم شادی عیدانه، این روز بزرگ را جشن گرفتند.

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی  اعلام کرد: علاوه بر برنامه های فرهنگی و برپایی نماز عید سعید فطر به همت اهالی فهما و ارکان مساجد، 1200 بسته گوشت نذری اهدایی موسسه خیریه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و خیران برنامه تلوزیونی سمت خدا با مشارکت وهمدلی کانون های مساجد در نقاط مختلف شهری وروستایی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی همچنین اعلام کرد: از سوی این موسسه هزار و 100 بسته گوشت نذری نیز در ابتدای ماه مبارک رمضان در میان سفره افراد نیازمند قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون  و از ابتدای شروع بیماری کووید 19، هشت مرحله به یاری موسسه خیریه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و خیران برنامه تلوزیونی سمت خدا، و نیز خیرین محلی و استانی فعالان کانون ها توانسته اند دستگیر نیازمندان باشند.

 «محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام) بجنورد با تبریک عید سعید فطر، گفت: 100 بسته معیشتی به همت فعالان کانون و خیرین و نیز مشارکت مرکز نیکوکاری  امام خمینی (ره) بجنورد به مناسبت عید سعید فطر  بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

 وی افزود: برای این بسته های عیدانه هر کدام به طور میانگین 150 هزار تومان  هزینه شده  که شامل برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی و چای است.

 

رحیمی همچنین اعلام کرد: پیش از این نیز در آستانه عید سعید فطر و به همت خیران یک رأس گوسفند خریداری و ذبح و در قالب  27 بسته بین نیازمندان توزیع شد.

 

«محمد محمدزاده قانعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) شیروان از تهیه 50 بسته معیشتی عیدانه خبر دادو گفت: هر کدام از این بسته با هزینه 150 هزارتومان تهیه شده که به دست نیازمندان  می رسد.

 

«بهنام قدسی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد  نیز در ادامه گفت: صبح امروز با تدابیر بهداشتی و رعایت پروتکل های ملزوم پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، نماز عید سعید فطر در محوطه باز و در محل پارک مجاور مسجد برگزار شد.

 

«مرضیه خاقانی» مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس روستای قارلق بجنورد نیز در ادامه ضمن تبریک این عید سعید، از اقامه نماز عید فطر  با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی در این روستا  به همت فعالان کانون خبر داد.

 

«حمیده باقری»، رابط کانون حضرت علی اکبر (علیه السلام) روستای ینگه قلعه بجنورد از تهیه 7 بسته معیشتی به ارزش 100 هزار تومان  به همت خیرین خبر دادو اضافه کرد: به مناسبت عید فطر این بسته ها تهیه و در سفره خانواده های نیازمند روستا قرار گرفت.

غلامحسن امیری مدیر کانون محبان الزهرا(سلام الله علیها)  اسفراین نیز از تهیه 40 بسته معیشتی به مناسبت عید فطر خبر داد و گفت: به همت جوانان فعال در کانون و با مشارکت خیرین مرکز نیکوکاری این مسجد شاهد همدلی مومنانه در پایان ماه مبارک رمضان بودیم.

وی همچنین طبخ غذا و توزیع آن بین خانوادههای نیازمند را نیز مورد توجه قرار داد و از اقدامات این کانون به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد.

«حجت الاسلام الهی» مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران هدایت منطقه حصار شیر علی بجنورد نیز از برگزاری جلسه قرآنی و نیز برپایی نماز عید سعید فطر و اطعام نیازمندان  به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

 

«حدیث گریوانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستای  گریوان  بجنورد نیز اعلام کرد:  نماز عید سعید فطر به همت اهالی مسجدی و خادمین خانه خدا، در محوطه بیرونی مسجد این روستا  اقامه شد.

گفتنی است،  برپایی نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز تهیه بسته های معیشتی عیدانه به همت فعالان کانون ها در دیگر مساجد خراسان شمالی نیز انجام گرفت.

پایان/