مربیان تربیتی چهره به چهره با طرح چکامه همراه مساجد خراسان شمالی شدند
مربيان تربيتي چهره به چهره با طرح چکامه همراه مساجد خراسان شمالي شدند
به همت کانون علامه امینی (ره) بجنورد؛

مربیان تربیتی چهره به چهره با طرح چکامه همراه مساجد خراسان شمالی شدند

نشست مشورتي نحوه اجراي هرچه بهتر طرح تربيتي «چکامه» در شهرستان هاي خراسان شمالي با حضور مربيان طرح چهره به چهره اين استان و با محوريت مساجد مناطق آسيب پذير برگزار شد.
شناسه خبر : 27446 تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، امروز چهارشنبه (29 اردیبهشت) در این نشست  با اشاره به اهمیت  و نیاز آموزش و فعالیت های تربیتی و زمینه سازی حضور کودکان و نوجوانان در مساجد، گفت: لازم است اجرای این طرح در حال حاضر با توجه به شرایط محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی نیز گسترش یابد.

 

شیرازیان، توجه به مناطق کم برخوردار شهرهای استان و مناطق آسیب پذیر را در اجرای این طرح را مهم دانست و افزود: با اجرای برنامه های از این دست و آموزش کودکان و نوجوانان در مساجد،  سبب توجه به مناطق مختلف و رفع آسیب هایی همچون اعتیاد شد.

 

وی بهره مندی از  ظرفیت های مختلف فرهنگی و فعالان حوزه های مختلف  را مورد توجه قرار داد و گفت: با هم افزایی می توانیم نتایج اثربخش تری دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا از مربیان و نیز مدیران کانون های حاضر در جلسه خواست تا در روند اجرای این برنامه ها، اهالی مسجد را به حضور حداکثری بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب پای صندوق های رای فراخوانند.

 

حجت الاسلام «میثم بهاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد و مسئول طرح چهره به چهره در استان، طرح چکامه را ویژه نوجوانان 11 تا 17 سال عنوان کرد و گفت: این طرح به صورت سراسری در 15 استان کشور و به مدت 3 سال آغاز شده که در استان با انعقاد تفاهم نامه  ای بین کانون و شورای سیاستگذاری مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان در اسفند ماه  گذشته آغاز شده است.

وی افزود: با کادر سازی و تعیین مشاوران و مربیان  در محله های مختلف شهر شیروان و بجنورد، سعی بر این است  تا با آسیب های اجتماعی و تهدید کننده همچون استعمال مواد مخدر مقابله شود.

 

وی نحوه جذب متربیان در این طرح را اولویت برنامه ها اعلام کرد و گفت: درقدم اول مربیان تلاش کنند تا در محله های مورد نظر خانواده های مددجوهای زندان را شناسایی و فرزندانشان در تحت پوشش آموزش های این طرح قرار دهند.

حجت الاسلام بهاری، توجه به فضای مجازی و بهره مندی از فضای نرم افزار شاد را تاثیر گذار خواند و خواست تا گروهی در این فضا راه اندازی و فعالیت ها گسترده شود.

 

گفتنی است، مربیان حاضر در جلسه طراحی و برگزاری جلسات آموزش قرآن ویژه نوجوانان و معرفی فعالان این جلسات و تقدیر از آنها، طراحی مسابقات فرهنگی و هنری و تابخوانی از اهم فعالیت های صورت گرفته از آغاز این طرح تا به اکنون نام بردند.

 

پایان/

کلمات کلیدی: طرح تربيتي چکامه