شورای هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی با حضور رییس ستاد فهما برگزار می‌شود
شوراي هماهنگي کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي با حضور رييس ستاد فهما برگزار مي‌شود

شورای هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی با حضور رییس ستاد فهما برگزار می‌شود

شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي با حضور رييس ستاد فهماي کشور و با هدف ارتقاء فعاليت اين کانون ها برگزار مي شود.
شناسه خبر : 27539 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه  ای (فهما) از خراسان شمالی؛  حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد فهمای کشور در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ارزش های تأثیرگذار اقدامات صورت گرفته توسط فعالان کانون های مساجد را مهم خواند و مورد توجه قرار داد.

وی حمایت های استاندار خراسان شمالی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از کانون های مساجد را تحسین برانگیز خواند و از این مهم قدردانی کرد.

 دکتر ارزانی همچنین برای حضور در اولین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در سال جاری و نیز حمایت از طرح های کانون ها  قول مساعد داد.

«حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نیز در این نشست ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر به نقش مساجد و فعالان مسجدی  در برهه های مختلف انقلاب اشاره کردو بر اهمیت تاثیرگذاری و نقش آفرینی اهالی مسجد  تاکید کرد.

وی همچنین نقش کلیدی فعالان کانونهای مساجد را در رونق بخشی به برنامه های مسجدی مورد توجه قرار داد و خواستار حمایت از این فعالیت ها شد.

فرخنده  به تفاهم نامه همکاری و حمایت استانداری ها با ستاد کانون های مساجد در استانها نیز اشاره کرد و گفت: انعفقاد و  اجرای مفاد این تفاهم نامه می تواند موانع  اختصاص اعتبار و ردیف بودجه استانی در راستای حمایت از فعالیت های کانون ها را مرتفع سازد.

وی همچنین به اهمیت شوراهای استانی کانون های مساجد اشاره کرد و مصوبات آن را ارزشمند و سازنده خواند و از دکتر ارزانی، رییس ستاد فهمای کشور دعوت کرد  تا در اولین جلسه استانی این شورا در سال جدید حضور یابد.

وی نگاه ویژه به کانون های روستایی را مورد توجه قرار داد و به افتخارات کسب شده توسط فعالان کانون ها در مساجد روستایی استان از جمله برگزاری موفقیت آمیز جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر و نیز کسب عناوین برتر روستاهای دوستدار کتاب ایران اشاره کرد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه گزارش اجمالی از فعالیت های انجام شده کانون ها در این استان ارائه کرد.