اجرای برنامه های فرهنگی بچه مسجدی‌ها برای کودکان زلزله زده منطقه جاجرم
اجراي برنامه هاي فرهنگي بچه مسجدي‌ها براي کودکان زلزله زده منطقه جاجرم

اجرای برنامه های فرهنگی بچه مسجدی‌ها برای کودکان زلزله زده منطقه جاجرم

مدير کانون فرهنگي هنري رافت شوقان از برگزاري برنامه هاي فرهنگي و آموزشي ويژه کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده شهرستان جاجرم خبر داد.
شناسه خبر : 27601 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاجر السادات هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت  شوقان از حضور اهالی مسجد و فعالان کانون  در مناطق زلزله زده جاجرم خبر داد و گفت: با همکاری فعالان مسجدی  کلاس های آموزشی و سرگرمی و نیز مسابقات فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان این مناطق برگزار شد.

 

وی در ادامه مطلب افزود: فعالان کانون به همراه جمعی از امداد گران هلال احمر و مربیان تربیتی با حضور در روستای عمارت از مناطق آسیب دیده  در زلزله سحرگاه  روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه سال جاری، حضور پیدا کردند وبا برگزاری برنامه های آموزشی و مفرح برای امید آفرینی و شادی تلاش کردند.

 

هاشمی، برگزاری مسابقه نقاشی و کاردستی و آموزش بازی های کودکانه با محوریت آموزش فرایض  دینی، تشکیل حلقه های دوستی با نوجوانان و اهداء جوایز به دانش آموزان و دلجویی از خانواده های آسیب دیده  در این مناطق را از اهم این برنامه معرفی کرد.

 

گفتنی است؛ زلزله به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه سال جاری  سنخواست شهرستان جاجرم در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند که براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت سه و  ۳۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین روی داد و به بسیاری از خانه های روستایی در این منطقه را آسیب زد.

پایان/